اقتصادی

هجوم دلالان برای فروش امتیاز مسکن ملی

اگرچه در سایت ها خبری از فروش اقلام طرح ملی مسکن نیست، اما بنگاه های معاملات ملکی همچنان به خرید و فروش اقلام این طرح ادامه می دهند و این در حالی است که برخی از شهروندان همچنان به عنوان نمایندگی فعالیت می کنند. به گفته مسئولان این امر هیچ مبنای قانونی ندارد و مشکلات حقوقی زیادی را برای خریداران و فروشندگان ایجاد می کند.

به گزارش پرتال پارسی، روزنامه اعتماد نوشت: «مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اند که معاملات سودآور چند صد میلیونی امتیاز مسکن ملی به همراه حذف سود متقاضیان به دادگاه می رود. . ارگان های دارای ثبت اسناد و املاک و مشاوران املاک. این خدمات با مشارکت ادامه خواهد داشت.

فروش تخفیف مسکن ملی به چند نفر

مهدی هدایت، مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس اخیراً در گفت‌وگویی گفته است: «خرید و فروش امتیاز دادگاه‌ها را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند و از دفاتر رسمی درخواست و انتظار داریم که از وقوع این معاملات جلوگیری کنند. مسکن ملی برای خریدار نیست. برخی از مشاوران املاک و دلالان املاک امتیاز را به چندین نفر می فروشند و خریداران در این معامله نامعتبر متضرر می شوند.

دیروز یکی از خبرگزاری ها به نقل از ارقام فروش امتیاز مسکن ملی از فروش امتیازات طرح ملی مسکن در هشتگرد خبر داد که مسکن آنلاین حدود 300 میلیون تومان ارزش گذاری شده است. 150 میلیون تن این در حالی است که قیمت امتیازی طرح ملی مسکن در پردیس بسیار بالاتر از سایر شهرها است. در این شهر هر قلم از این طرح تا سقف 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود. خریدار نیز حدود 700 میلیون تومان سفته برای تضمین تحویل واحد از فروشنده دریافت می کند. در دماوند اقلام طرح ملی مسکن حدود 150 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

عباس اکبرپور، کارشناس بازار مسکن معتقد است: اصل اجرای طرح ملی مسکن برای خرید و فروش غیرقانونی امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن باید با مشارکت مستقیم وزارت راه و راهداری اجرایی شود. توسعه شهری و کار دولت مشکوک است، آن را به بخش خصوصی بسپارید دولت همچنان در تلاش است تا در اجرای این پروژه های عمرانی مشارکت کند.

یک تحلیلگر بازار مسکن می گوید 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است. «.

اکبرپور خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی دولتی در هیچ کشوری در دنیا موفق نبوده است و در چین که چنین ساخت و سازهایی در حاشیه شهرها انجام می شود، امروز شاهد هستیم که این آپارتمان ها خالی از سکنه و شهر ارواح هستند. هیچ کس آنجا زندگی نمی کند

فروشنده نقاط خرید و فروش را تقویت کرده است

وی گفت: در حال حاضر عده ای که منطبق بر طرح ملی مسکن شناخته می شوند از این موضوع سوء استفاده می کنند و امتیاز خود را می فروشند که به نظر من این یک حق طبیعی است اما دولت آن را غیرقانونی اعلام کرده است. اما معمولا در این مورد. طرح ها، کارگزارانی که راهی برای کسب این امتیاز پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه با گسترش اقتصاد کشور، تحلیلگر بازار مسکن تنها سیستم کارگزاری را رشد خواهد داد، گفت: البته بعداً دیدیم که محدودیت هایی اعمال شد و بدون اقدامات لازم در طرح ملی مسکن ثبت شد. می بینیم که آنها راهی برای سود بردن از این مشکل پیدا کرده اند.

اکبرپور ادامه داد: به عنوان مثال زوج های جوان بی سرپرستی که امروز فرصت ثبت نام در طرح ملی مسکن را دارند، از نحوه ساخت چنین مسکنی مطمئن نیستند و ممکن است اقلام آن طرح را بفروشند. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. یک آپارتمان را با او رهن کنید.

این کارشناس بازار مسکن افزود: متأسفانه با توجه به تورم موجود و عدم امید به آینده اقتصاد کشور، تعداد قابل توجهی از مشترکان این طرح اقدام به خرید پروانه می کنند و ذی نفعان نیز این مزایا را خریداری می کنند. چندین بار استفاده می شود.

وی افزود: در صورتی که این خدمت اصولاً و به متخصصان سپرده نشود و سازمان نظام مهندسی و واحدهای آنها معمولاً حوزه میانجی گری را گسترش می دهد.

اکبرپور گفت: در صنعت خودرو نیز چنین وضعیتی پیش آمده است که خودروهایی که هنوز تولید نشده اند یا به دلیل کمبود قطعات دارای نقص هستند پیش فروش می شوند و خودروهایی که تحویل می دهند با قیمت بسیار بالاتری به فروش می رسند. در نهایت، دلال‌ها پول بیشتری به دست می‌آورند.» متأسفانه باید توجه داشت که این اقتصاد دولتی است و دولت مصادیق زیادی از این قبیل تصمیمات دارد.

شرایط ثبت نام در مسکن آنلاین نسبت به مسکن ملی راحت تر بود

کارشناس بازار مسکن آنلاین می‌بیند که شرایط ثبت نام مسکن راحت‌تر از مسکن ملی است که به صلاح آن‌ها نمی‌آید و در بسیاری از پروژه‌ها کیفیت مصالح ساختمانی ناچار به کاهش و کیفیت ساخت پایین‌تر از حد معمول است. .

اکبرپور ادامه داد: در خصوص پروژه ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی به مردم قول کیفیت ساخت و ساز را داده است و عموم مردم انتظار دارند کیفیت این ساختمان ها بالاتر از مسکن آنلاین باشد و همین امر باعث می شود. خرید و فروش.” امتیازها نیز رشد می کنند.

وی افزود: با توجه به تورم موجود در کشور و این شتاب تورم، تورم حتی اگر بالای 50 درصد باشد دور از انتظار نیست و کسانی که این روزها این امتیازات را خریداری می کنند، انتظار حاشیه سود بیشتری نسبت به مسکن آنلاین دارند. . “بودن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا