اقتصادی

نگرانی از خشکسالی پاییز امسال / دغدغه تأمین آب شرب و کشت پاییزه

پرتال پارسی / خوزستان وزیر نیرو درباره احتمال خشکسالی در پاییز سال آینده ابراز نگرانی کرد: “تمام نگرانی ها این است که اگر پیش بینی سازمان هواشناسی درست باشد و با خشکسالی دیگر و تاخیر در بارندگی روبرو شویم ، از نظر تأمین آب آشامیدنی مشکلی نخواهیم داشت. فرآوری آب و پاییز برای کشاورزان.

رضا اردکانانیان امروز (2 اوت) در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان: مطابق با سیاست ها و برنامه های دولت دوازدهم ، خدمات نمایندگان را ارائه دادم. همچنین می خواهم یادآوری کنم که ما یک پروژه اجرا نشده یا نخواهد شد.

به گزارش پرتال پارسی ، وی افزود: این دولت برنامه حمل و نقل بین حوضه ای را اجرا نکرده و فقط پیشنهاد شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به فلات مرکزی را داده است.

وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط موجود و بحث کشت ، در ابتدای سال آبی در همه استان ها ، به ویژه استان خوزستان ، با توجه به منابع آب و خاک فراوان ، برنامه آب منبع و مصرف در استان

وی با بیان اینکه پیش بینی های هواشناسی هر سه ماه شرایط مرطوب و خشکسالی را تعیین می کند و رهبران استانها به این نتیجه رسیده اند که امسال باید برخی سیلاب ها کاهش یابد ، گفت: “مجلس شورای اسلامی باید این کار را برای اولین بار در قانون بودجه انجام دهد” او گفت. “، فرم قانونی داد. یعنی مطابق بند 8 تبصره 8 قانون بودجه ، اختیار تصمیم گیری در این زمینه به خود استانها و در نهایت به کمیته سازگاری کمبود آب استان به ریاست استاندار و مدیران استانی سپرده شد. تصمیم بگیرید که چگونه با شرایط آب سال کنار بیایید.

اردکانانیان با ابراز نگرانی از احتمال خشکسالی در پاییز آینده ادامه داد: همه نگرانی ها این است که اگر پیش بینی سازمان هواشناسی درست باشد و با خشکسالی و تاخیرهای بارشی دیگری روبرو شویم ، از نظر تأمین آب شرب و پاییز مشکلی نخواهیم داشت. کشت برای کشاورزان “.

وی گفت: “دیشب وزیر جهاد با وزیر کشاورزی ملاقات کرد و بررسی کرد که چگونه باید رفتار کنیم تا به زندگی کشاورزان آسیب نرساند.”

وزیر نیرو در مورد منابع مالی گفت: “همه ما می دانیم که دولت هیچ محدودیتی در برنامه ها و برنامه ها نخواهد داشت.” در سال 1996 ، یک طرح جامع برای رسیدگی به مسائل مربوط به آب و فاضلاب و جمع آوری آبهای سطحی تهیه شد. بخشی از وام صادر شد و بخش عمده ای نیز به دلیل مسائل مالی باقی ماند. با خبرهای خوبی که این روزها شنیده می شود منابع مالی قابل توجهی به این موضوع اختصاص می یابد و امیدواریم این طرح به زودی اجرایی شود.

وی گفت: پروژه فاضلاب خوزستان ، به ویژه سیستم فاضلاب اهواز ، مسئله بسیار مهمی است ، اما فراموش نکنیم که جمع آوری آب های سطحی نیز به همان اندازه مهم است. در اینجا مشکل آبهای سطحی در فاضلاب نیز منعکس می شود.

اردكانیان یادآور شد: مجموعه تصمیمات اخیر دولت تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: در مورد مدیران ، ما سعی کرده ایم نه تنها در استان خوزستان بلکه در سایر مناطق نیز بر روی منابع انسانی استان تمرکز کنیم ، زیرا این بزرگترین ثروت تجدید پذیر کشور است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا