فرهنگ و هنر

نگاه به تبلیغات گردشگری باید اصلاح شود

پرتال پارسی / یزد وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت در مسئولیت تبلیغات در این زمینه تنها نیست ، با اشاره به برخی دیدگاه های محدود در این زمینه گفت: “تا زمانی که موقعیت تبلیغی در کشور.”

علی اصغر مونسان در گفت وگو با پرتال پارسی ، در پاسخ به شکایت برخی از فعالان و مدیران گردشگری یزد در مورد تبلیغات جهانی این شهر و وام به این بخش ، اظهار داشت: این یک شکایت است ، اما من با برخی انتقادهای دیگر موافق نیستم زیرا دولت اقدام ساده در این راستا اشتباه است و دولت نباید مسئولیت کلیه اقدامات در این راستا را داشته باشد.

وی گفت: “در هیچ جای دنیا تبلیغات گردشگری ارتباطی با دولت ندارد.” وی افزود: دولت باید كمك كند ، اما از آنجا كه هنوز گردشگری برای كشور مانند كشاورزی و صنعت در اولویت نیست ، باید اندازه آن را بپذیریم و بودجه تبلیغات بسیار كم است.

مونسان در مورد بودجه محدود برای تبلیغات گردشگری در بخش خارجی گفت: “البته انجام این کار از این بودجه اندک غیرممکن است ، زیرا در حال حاضر کل بودجه تبلیغات خارجی حتی نزدیک به 10 میلیارد تومان نیست و این مقدار امکان پذیر است. ” ساخت دو فیلم و یک بیلبورد در یک شبکه تلویزیونی خارجی کافی نیست.

دولت به تنهایی مسئول ارتقا گردشگری نیست

وزیر گردشگری همچنین با توجه به محدودیت دید و محدودیت های کشور در زمینه تبلیغات خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند ترکیه بدون هیچ محدودیتی در گردشگری نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند ، اما متأسفانه در کشور ما منابع و مناصب آن مقامات و مردم یکسان است. تبلیغات را یک سرمایه گذاری در نظر نگیرید ، هدر دادن و هزینه کردن

وی گفت: تا زمانی که نگرش به تبلیغات اصلاح نشود ، ما همچنان شاهد همین وضعیت هستیم ، اما اقدامات بسیار خوبی انجام شده است ، اما ما باید بیش از گذشته در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

مونسون گفت که تلاش های وزارتخانه برای تولید محتوا ، تولید و توزیع تبلیغات و بروشورهای مختلف کافی نیست. ما همچنین سعی کرده ایم از فضای مجازی ، مانند سفر به ایران ، استفاده قابل توجهی کنیم. ” این یک پورتال پنج زبان از جامعه گردشگران کشورمان است که اثری بسیار ارزشمند برای تبلیغ کشورمان به جهان است.

وی افزود: البته باید بگویم بودجه تبلیغات از حدود دو به سه میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان فعلی رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغات سایبری در جامعه هدف ، توضیح داد: به عنوان مثال ، محبوب ترین نرم افزار در چین Weichat است که در مورد استفاده و استفاده موثر از این نرم افزار است. عمل.

وی همچنین با اشاره به استفاده از سیستم عامل ها و سیستم عامل های دیگر مانند یوتیوب خاطرنشان کرد: سفارت ایران در چین برنامه هایی در این زمینه تدوین کرده است و علاوه بر فضای مجازی ، موسساتی نیز وجود دارند که در ارتقا آمار گردشگری بین ایران و چین موثر بوده اند. . «

وزیر گردشگری با اشاره به اقدامات مشابه وزارت در عمان گفت: البته کرونا این برنامه ها را نقض کرد اما اقدامات در این زمینه منجر به افزایش 350 درصدی تعداد گردشگران در عمان شد و انتظار داریم این برنامه کشورهای هدف گردشگری را دنبال کنید.

تعطیلی روز پنجشنبه را به دولت بعدی موکول کنید

مونسان با اشاره به نقش فرمانداران در موضوع تعطیلی پنجشنبه ها به عنوان فرصتی برای گردشگری ، به پرتال پارسی گفت: “نظارت اولیه این وزارتخانه این است که علاوه بر کابینه و فرمانداران ، برخی معاونان شهردار نیز وجود دارند.

وی با اشاره به مخالفت اکثر اعضای دولت با این پیشنهاد گفت: در گام نخست توجیهاتی از قبیل مشکلات اداری و بارهای مالی به دولت ارائه شد و در نهایت خلاف طرح بود.

مونسون با اشاره به به تعویق انداختن برنامه تعطیلی روز پنج شنبه برای تقویت اقتصاد گردشگری ، گفت: “شهرداران ممکن است مجدداً این موضوع را به عنوان یک اهرم موثر مطرح کنند ، اما به دلیل کمبود وقت ، دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.” سپس او دنبال کرد.

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تصویب این طرح گفت: اگر مجلس بخواهد این فعالیت علمی به قانون تبدیل شود اما با توجه به نقش دولت در اجرای آن باید دولت را راهنمایی و در دولت بعدی برنامه ریزی كند “

وزیر گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه اجرای تعطیلات روز پنجشنبه منجر به گردشگری بین استانی می شود ، گفت: این فرصت می تواند باعث افزایش گردشگری و گردشگری داخلی و بین استانی و تقویت اقتصاد این بخش شود.

تاریخ افتتاح وام برای بهار

مونسان گفت: “اخیراً نمایندگان درخواست هایی را برای انجام این كار ارائه داده اند ، اما فقط یك ردیف بودجه برای میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است كه معاون وزیر آن را در همه سایت ها وارد می كند.” درباره میراث فرهنگی “.

وی گفت: البته طبق گفته محمدرضا دشتی اردكانی ، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ، در صورت روشن شدن بودجه گردشگری ، بودجه یزد را به روز كرده و افزایش می دهیم. .

در مورد افزایش این بودجه ، یک مقام ارشد وزارت توضیح داد: “با توجه به اینکه ارقام این بخش هنوز کامل نیست ، بیایید پس از اتمام آن را اعلام کنیم.”

وی افزود: در این زمینه بودجه توزیع داریم که همیشه در اولویت یزد بوده است اما با افزایش بودجه شفافیت بیشتری خواهیم داشت.

مونسان گفت: “با این وجود یزد تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اداره میراث فرهنگی یزد اقدامات مهمی را در جهت حفظ این میراث انجام داده و استانداری نیز از گردشگری و میراث فرهنگی مراقبت های لازم را به عمل آورده است.”

یک رویداد بی نظیر برای مرمت 1000 خانه تاریخی یزد در سراسر جهان

وزیر میراث فرهنگی در مورد ویژگی های چند فرهنگی و ناشناخته جهان یزد و کنترل پس از جهانی بر حفظ این دارایی ها گفت: مقیاس چنین مشکلاتی در بسیاری از زمینه های تاریخی بسیار ناچیز است اما اقدامات یزد چشمگیر بوده است.

وی در این زمینه گفت که مرمت 1000 خانه تاریخی بالاترین و منحصر به فردترین خانه در جهان است: “ما نمی خواهیم حتی یک خانه تاریخی را از دست بدهیم و نیاز به سرمایه گذاری در آن داریم. اما اگر می خواهید چنین خانه ای بزرگ را تمدید کنید میراث یک شبه ، شما به چند هزار میلیارد تومان نیاز دارید.

مونسون به افزایش مشارکت عمومی توجه کرد و خاطرنشان کرد: برای افزایش این مشارکت ، باید انگیزه ها را در این زمینه افزایش دهیم که البته این امر برای پروژه های مشارکتی و امکانات و فعالیت های مشابه خوب بوده است ، اما غیر از حفظ این میراث است. بخشها ، از اهمیت جهانی برخوردارند.

ذخیره مطلوب پروتکل ها در مقاصد گردشگری بهاری

مونسان در آخرین بخش سخنان خود درباره سفر خود به یزد گفت: پروتکل های سلامتی هنگام بازدید ، اقامت و دریافت جاذبه های گردشگری مطلوب تلقی می شدند.

وی با بیان اینکه یزد به عنوان یک مقصد گردشگری برای استاندارد های بهداشتی به عنوان الگویی برای کشور عمل می کند ، اظهار داشت: یزد عملکرد خوبی در سفرهای سرزده و نظارت در زمینه گردشگری ایمن و هوشمند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا