فرهنگ و هنر

نقاشی دزدی در خانه مدونا!

در سال 1989، مدونا یک نقاشی را در حراجی به قیمت 1.3 میلیون دلار خرید. اثری که احتمالاً تابلویی بوده که پس از بمباران موزه پیکاردی در آمیان فرانسه در سال 1918 ناپدید شد.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از فیگارو، ارتش آلمان در 21 مارس 1918 عملیاتی را برای شکستن دفاع متفقین آغاز کرد که طی آن شهر آمیان در شمال فرانسه بمباران شد و ساختمان های بسیاری مانند پیکاردی بمباران شد. موزه، بمباران شدند. مجروح.

یکی از مهم ترین نقاشی های موزه پیکاردی دیانا و اندیمیون اثر جروم مارتین لانگلویس است که به سفارش لویی هجدهم برای کاخ ورسای ساخته شد و در سال 1873 توسط دولت خریداری شد و پنج سال بعد به آمیان منتقل شد. اما پس از سال 1911 هیچ اثری باقی نماند و کارشناسان تصور کردند که این اثر در اثر بمباران از بین رفته است.

اما در سال 2015 یکی از کارشناسان موزه آمیان در گزارشی که در مورد مدونا در پاریس منتشر شد به این نقاشی اشاره کرد.

در تیرماه همان سال شکایتی از طرف موزه پیکاردی به دلیل سرقت تابلوی «دیانا و اندیمیون» و همچنین ۱۴ تابلوی نقاشی دیگر مطرح و به اداره مرکزی مبارزه با قاچاق غیرقانونی دارایی های فرهنگی ارسال شد. مرجع صالح برای تحقیق

در 24 اکتبر 1989، ساتبیز در نیویورک بوم تقریباً مشابهی را با تخمینی بین 300000 تا 400000 دلار به حراج گذاشت و مدونا در نهایت آن نقاشی را به قیمت 1.3 میلیون دلار خرید. البته در آن زمان فروش این تابلو مشکلی نداشت چرا که به عنوان اثری از «ژروم مارتین لانگلوا» شناخته نمی شد، اما همچنان تردید وجود دارد که خواننده مشهور اثر سرقت شده را در اتاق نشیمن خود نصب کرده باشد. . اثری دیگر. ربطی به تصویر گمشده موزه پیکاردی ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا