بین الملل

نفتالی بنت کیست؟ – پرتال پارسی

طبق اخبار اینترنتی ، روزنامه ایلورناله ایتالیا پرسید “نفتالی بنت کیست؟” وی توجه خود را به بیوگرافی نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی جلب کرد و خود را تندتر از نتانیاهو می داند و راه حلی برای مسئله فلسطین تصور نمی کند! در زیر می خوانید:

نفتالی بنت پس از چندین سال نزدیک شدن به نتانیاهو ، از رهبر لیکود دور شد و در انتخابات مارس 2021 به یک شخصیت تأثیرگذار تبدیل شد. وی در انتخابات اخیر رهبر حزب راست افراطی یامینا شد که هفت کرسی به دست آورد.

وی از سال 1990 تا 1996 در ارتش اسرائیل خدمت کرد و پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق یک دانشگاه یهودی ، در عملیات شناسایی ، ضد تروریسم و ​​عملیات شناسایی در واحد نظامی سرت موتکال تخصص داشت. از بیت المقدس ، او به منهتن نقل مکان کرد و نرم افزار ضد تقلب Siuta را ایجاد کرد ، که بعداً در سال 2005 به قیمت 145 میلیون دلار فروخت. به لطف درآمد حاصل از فروش ، او به اسرائیل بازگشت و وارد سیاست شد.
بنت فعالیت سیاسی خود را در کنار نتانیاهو آغاز کرد. او از سال 2006 تا 2008 به مدت دو سال به عنوان رئیس ستاد خدمت کرد و برای اولین انتخابات لیکود در سال 2007 فعالیت کرد. وی در سال 2018 به پارلمان یهود پیوست و تصمیم گرفت حزب خود را ترک کند و به سایر اعضای پارلمان بپیوندد. حزب راستگرای. اما این اقدام متوقف شد زیرا این حزب در انتخابات 2019 رأی نداد. البته بنت از این امر درس گرفت و بلافاصله حزب یامینا را تشکیل داد که در انتخابات بعدی هفت کرسی به دست آورد.
موضع بنت در مورد فلسطین روشن است: هیچ وقت یک کشور مستقل و مستقل فلسطین ایجاد نمی شود. وی از حامیان بزرگ اسکان مجدد در سرزمینهای اشغالی بود. وی الحاق منطقه C به کرانه باختری و اسکان فلسطینیان را برای اجازه دادن به آنها برای دریافت تابعیت اسرائیل پیشنهاد کرد. البته مناطق A و B باید توسط تشکیلات خودگردان فلسطین همراه با شین بت مدیریت شوند. بنت قصد دارد زیرساخت های بیشتری را در منطقه الحاق و سایر نقاط ایجاد کند تا از رشد اقتصادی در منطقه اطمینان حاصل کند. البته غزه باید تحت کنترل مصر باشد.

بنابراین ، رهبر حزب یامینا با تصمیم دو کشور مخالف است و معتقد است که هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین وجود ندارد. به گفته وی ، صحبت در مورد اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل نادرست است ، زیرا هیچگاه یک کشور فلسطین وجود نداشته است.

310 310

دکمه بازگشت به بالا