بین الملل

نرخ قطعات خودرو ۲۰ درصد رشد داشته است

با توجه به افزایش قیمت دلار؛

رئیس انجمن نیروگاه های همگن و قطعه سازان خودرو کشور خاطرنشان کرد: 70 درصد قطعات خودرو در داخل خریداری و تولید می شود. اما قیمت بازار با توجه به نرخ دلار تعدیل می شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از اتاق ایران، رئیس انجمن صنایع همگن گفت: بازار قطعات یدکی سیستم های انتقال نیرو و قطعه سازان خودرو بلافاصله تحت تاثیر نوسانات بورس قرار می گیرد. نرخ از افزایش 20 درصدی قیمت خود در دو هفته گذشته خبر داد. .

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیروگاهی و قطعه سازان خودرو با بیان اینکه عمده قطعه سازان با نیم ارز واردات دارند، گفت: نوسانات ارز بر قیمت قطعات خودرو در بازار اثر روانی دارد. ، به همین دلیل شاهد افزایش قیمت این قطعات در بازار هستیم.ما قطعات یدکی هستیم. برای این مشتریان اولیه که خودروسازان هستند، قیمت تمام شده قطعات چندان مشخص نیست و در کوتاه مدت خودش را نشان نخواهد داد.

به گفته وی، بازار لوازم یدکی بلافاصله تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار می گیرد، اما از سوی دیگر روند کاهش قیمت ها به کندی پیش می رود.

رئیس انجمن نیروگاه های صنعتی همگن و قطعه سازان خودرو با بیان اینکه قیمت ماهی صید شده از دریا نیز به نوسانات نرخ ارز بستگی دارد، تصریح کرد: 70 درصد قطعات خودرو در کشور ساخته و تولید می شود. اما بازار قیمت آن را با توجه به نرخ دلار تنظیم می کند.

نجفی منش با بیان اینکه فروش خودرو در بورس راهی برای زیان دهی خودروسازان است، افزود: خودروهای داخلی باید در بورس به فروش برسند تا قیمت آنها واقعی باشد. اگر همه خودروهای تولید شده در بورس عرضه شوند، به نظر می رسد بازار خودرو در تعادل است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه دولت توان افزایش قیمت خودرو را ندارد، گفت: افزایش قیمت خودرو از سوی دولت با مخالفت های شدید همراه است، بنابراین این تنها راه حل برای پر کردن شکاف قیمت کارخانه تا بازار است. عرضه خودروهای داخلی در بورس

به گفته نجفی منش؛ در صورت رفع اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بدون شک شاهد صف های طولانی برای تهیه خودرو از بازار نخواهیم بود.

وی ارتباط بین واردات خودرو و متعادل شدن بازار خودروهای داخلی را برقرار نکرد و افزود: برخی از مردم کشور علاقه مند به رانندگی با خودروهای خارجی هستند و به نظر می رسد عرضه این گونه خودروها پاسخگوی نیاز بخشی از بازار باشد. . در صورت رفع زیان تولید داخل، خودروساز داخلی قادر به تولید کافی و عرضه محصولات خود به بازار خواهد بود.

همچنین عبدالرضا محمدی رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران در این خصوص با اشاره به افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار گفت: فروش لوازم یدکی کاهش یافته، شاید مغازه داران در حال فروش هستند. چک دریافتی روزهای گذشته را تحویل داده و حساب های بانکی خود را پر کنند.

وی با اشاره به افزایش روزانه قیمت لوازم یدکی خاطرنشان کرد: قیمت قطعات خودرو در دو هفته اخیر حدود 20 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا