اقتصادی

نان، روغن مایع، تعمیر خودرو و رستوران در صدر شکایات مردمی

به گفته سازمان حقوق مصرف کننده و تولیدکنندگان ، در ژانویه سال جاری ، بیشتر شکایات مربوط به نوع تخلفات مربوط به فروش و کلاهبرداری ، بیشترین شکایت به نانوایی ، روغن مایع و اداره کالاها بوده است. تعمیر اتومبیل و رستوران در بخش خدمات مربوط به تعرفه ها.

به گزارش پرتال پارسی ، طبق اعلام سازمان دفاع ، در ژانویه سال جاری از طریق ستاد خبری سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ها و در مجموع 21،092 گزارش و شکایت در مورد کالاها و خدمات. تعداد شکایات دریافت شده ، 20 1677 مورد ، معادل 98٪ ، قابل پیگیری است و 415 مورد ، معادل 2٪ ، غیرقابل کنترل بودند.

علاوه بر این ، 5،628 مقاله ، یا 2،628٪ از کل شکایات بررسی شده ، منجر به تهیه گزارش های بازرسی ، 7،921 مورد ، معادل 38٪ ، منجر به عدم کشف تخلفات و 7،543 مقاله ، تا 36٪ شده است ، از طریق کار کارشناسی تحت نظارت قرار گرفتند. سهم شکایات مربوط به جرایم و تخلفات در کل شکایات ذیل در ژانویه سال جاری بالغ بر 64 درصد بوده که نسبت به دسامبر سال جاری 2 درصد کاهش یافته است.

از این تعداد 89837 شکایت مربوط به کالاها و 11٪ مربوط به 2255 سرویس جایگزین بوده است. به طور خاص ، شکایت از بخش کالا بیشتر مربوط به نان و مایعات است ، در حالی که بخش خدمات مربوط به تعرفه تعمیرات اتومبیل و رستوران است.

به یاد بیاورید که در پایان ماه سپتامبر ، میزان عرضه چربی جامد در فروشگاه ها کاهش یافته و قیمت آن افزایش یافته است. در کمتر از یک ماه ، روغن مایع در بازار بسیار نادر بود ، این روغن در فروشگاه ها یا فروشگاه های بزرگ موجود نبود ، یا فقط یک روغن برای هر نفر فروخت. طبق وعده های مسئولان مربوطه ، از اوایل ژانویه باید مشکل کالاهای مصرفی در بازار نفت حل شود ، اما به نظر نمی رسد این وعده به ویژه در بخش جامد نفت تحقق یابد. مجبور به خرید روغن لازم . در این راستا ، هنوز گزارشهایی از فروش اجباری کالاهای دیگر برای تأمین نفت وجود دارد. این بدان معناست که برخی از فروشگاه ها هنگام خرید محصول را به مصرف کننده می فروشند. اخیراً گزارش هایی مبنی بر کمبود روغن مایع در بازار منتشر شده است ، اما اخیراً رئیس آژانس حمایت از تأمین نفت خام قول داده است که روغن های مایع و جامد را در اسرع وقت توزیع کند.

با این حال ، تعداد کل شکایات در ژانویه پنج درصد نسبت به 2286 مورد در ژانویه کاهش یافت و تعداد شکایات در استان های تهران ، خراسان رضوی ، البرز و آذربایجان شرقی افزایش یافت ، در حالی که کهگیلویه بویراحمد ، سمنان ، زنجان و ایلام کاهش یافت.

بیشترین تخلفات: گران فروشی و تقلب

بیشتر شکایات براساس نوع جرم مربوط به گران فروشی و کلاهبرداری است و نحوه دریافت شکایت ، در کل 14860 معادل 71٪ ، 2،846 تلفنی ، 13٪ حضوری و 3،386 کتبی معادل 16 ٪

در عین حال ، از کل شکایاتی که منجر به نقض قانون شد ، 680 منجر به آشتی و رضایت شاکیان ، جلوگیری از تشکیل پرونده ها و ارجاع به سیستم تعزیرات و سایر دادگاه ها شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا