اقتصادی

نامزدهای ریاست جمهوری درباره دسترسی به شبکه‌های مجازی چه رویکردی دارند؟

هنگام ارزیابی مسائل و سوالات مطرح شده در اولین مناظره 1400 نامزد ، کارآفرین منابع انسانی باید: داوطلبان باید در مورد این مسائل صحبت کنند ، مشکلات مدیریت اینترنت چیست و راه حل ها و برنامه های آنها چیست. دسترسی عمومی به شبکه های اجتماعی و اینترنت به عنوان دسترسی عمومی چگونه خواهد بود؟

مهدیس پرپنچی در مصاحبه با پرتال پارسی با بیان اینکه ما هر روز با مشکل سرعت و کیفیت اینترنت روبرو هستیم ، نیازی به گفتن نیست که وضعیت اینترنت خوب نیست. “البته ما انتظار نداریم نامزدهای ریاست جمهوری اینترنت “. اوضاع در ایران بد است. همه این را در سطوح مختلف می فهمند ، اما اینکه چگونه می تواند درست باشد و چه برنامه هایی برای بهبود اوضاع در نظر گرفته شده است. اما س isال اینجاست: چه ابزارهایی برای اندازه گیری آنچه دولت دوازدهم ، براساس آقای آذری جهرمی ، برای بهبود کیفیت اینترنت انجام نداده است ، در دسترس است؟

وی افزود: ما نمی دانیم این دولت به چه منابع و ابزاری نیاز دارد و آیا این ابزارها موجود است و چه موانع و محدودیت هایی وجود دارد. از طرف دیگر ، ما باید ارزیابی کنیم که آیا او می تواند آنچه را که می خواهد انجام دهد و دولت بعدی چه کاری می تواند انجام دهد. این موضوعات بدون نظر کارشناسان قابل ارزیابی نیست. شما باید بدانید که کاندیداهای ریاست جمهوری چه می کنند؟ آنها ابتدا باید در مورد دلایل اصلی مشکلات اینترنت صحبت کنند. اگر ریشه ها عامل محدود کننده ای نیستند و فقط کمبود تجربه و مدیریت وجود دارد ، لازم است بدانید که چگونه این مشکلات را حل کنید.

یک متخصص و فعال فناوری اطلاعات ، مشکلی که مردم در زمینه دسترسی به شبکه های اجتماعی انتظار دارند این است که راه های محدود کننده باید برداشته شود و همه باید دسترسی و آزادی یکسانی به این شبکه ها داشته باشند: پیروان فلان شبکه ها ، اما شما نیستید یکی از آنها ، در این حساب ، این شخص همچنین به افراد خاصی اشاره می کند ، زیرا همه نمی توانند فیلتر سوئیچ داشته باشند و به راحتی می توانند در شبکه های اجتماعی شرکت کنند.

پرپانچی گفت: “یکی از دلایلی که در حال حاضر در اینترنت با مشکل روبرو هستیم این است که برای خواندن اخبار و ارسال نظرات در شبکه های اجتماعی باید سوئیچ فیلتر را روشن کنیم و سپس فیلتر را خاموش کنیم تا از سایت داخلی استفاده کنیم.” گفت بنابراین بخشی از وقت و انرژی برای این موضوع به هدر می رود. از طرف دیگر ، این که آیا قطع کننده مدار فیلتر کار می کند یا نه نیز یک مشکل است زیرا ما نگران محافظت از اطلاعات هستیم.

وی با بیان اینکه 1400 نامزد باید درمورد اینکه در مدیریت اینترنت چه مشکلی دارند و چه راه حل ها و برنامه هایی برای آنها در نظر گرفته شده است گفتند: آنها باید در مورد چگونگی دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی و اینترنت به عنوان دسترسی عمومی صحبت کنند. باید به این دو موضوع پرداخته شود. یک مسئله بسیار مهم این است که مدیریت شبکه های مجازی این شبکه ها را مسدود نمی کند. در صورت مسدود شدن برخی از شبکه ها و عدم دسترسی به افراد ، امکان کنترل محتوای فضای مجازی یک اشتباه بزرگ است.

وی گفت: وقتی شبکه های اجتماعی را محدود می کنیم والدین نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند اما جوانان علاقه نشان می دهند و دسترسی لازم را برای استفاده از این شبکه اجتماعی پیدا می کنند که در این صورت نمی توانیم آنها را کنترل کنیم. وقتی والدین از دسترسی به شبکه هایی مانند توییتر و یوتیوب محروم هستند و کودک چیزهایی را می بیند که با این مسائل سازگار نیست ، چگونه می توان خانواده یک نوجوان را اداره کرد؟

پرپانچی گفت: “یکی از مهمترین موضوعات این است که نامزدهای ریاست جمهوری تصور روشنی برای دسترسی به شبکه های مجازی دارند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا