بین الملل

میدل ایست آی: فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی عراق با حفظ وضعیت آرامش با آمریکا موافقند

منابع به خاورمیانه من گفتند كه شبه نظامیان عراقی توافق كرده اند كه در صورت موافقت واشنگتن برای بازگشت به “آرامش” ، حمله به نیروهای آمریكایی را متوقف كنند.

یک منبع به میانه گفت: “عصر دوشنبه در بغداد ، پایتخت عراق ، گروه های مورد حمایت ایران پس از گلوله باران مناطق در شهر دیرالزور سوریه و بیرون راندن نیروهای آمریکایی از میادین نفتی ، در بغداد پایتخت عراق دیدار کردند.” مشرق آنها “عمر” را هدف قرار دادند ، جایی که توافق کردند “اوضاع” را کنترل کنند.

این گلوله باران پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده روز یکشنبه حملات هوایی را در عراق و سوریه انجام داد و چهار شبه نظامی را به هلاکت رساند.

این منابع گفتند که این دیدار روز دوشنبه در دفتر فالح الفیاد ، رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (شعبی) برگزار شد ، جایی که چندین گروه مسلح “توافق کردند که در صورت آرامش آمریکایی ها با نیروهای آمریکایی آتش بس برقرار کنند”. گفت

به گفته منابع ، در این جلسه رئیس سازمان بدر هادی العامری ، مسئول دفتر بسیج مردمی ابو فدک آل محمدوی ، نمایندگان اصائب اهل حق ، کتابهای حزب الله حضور داشتند. ، کتابهایی از سید الشوخدا و دیگران.

یکی از شرکت کنندگان به خاورمیانه من گفت كه یك گروه عراقی ، احتمالاً كتاب های حزب الله ، روز دوشنبه به نیروهای آمریكایی در دیرالزور حمله كردند.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان همچنین گفتند که سران گروه های مسلح “در پاسخ به حمله آمریکا از حمله راضی بودند” و آماده بازگشت به آتش بس غیررسمی “تا آرامش آمریکایی ها” هستند.

یکی از فرماندهان گفت: “برخی از آنها (گروه های مسلح) در حال برنامه ریزی برای حمله دیگری به خاک سوریه هستند ، اما توافق بر سر این پیشنهاد صورت نگرفته است.”

روز دوشنبه ، ایالات متحده از تصمیم خود برای حمله هوایی به عراق و سوریه دفاع کرد ، اما هر دو کشور حملات یکجانبه را به نقض حاکمیت خود متهم کردند.

ایالات متحده گفته است كه این حملات در پاسخ به حملات به پیمانكاران و اهداف آمریكایی در عراق بوده است و این حملات انبارها و تأسیسات اسلحه را در سه محل یكی در عراق و دو مورد در سوریه هدف قرار داده است.

سخنگوی پنتاگون ، جان کربی ، حملات هوایی را “دفاعی” خواند و گفت ایالات متحده “اقدامات مناسب ، مناسب و عامدی را برای محدود کردن خطر تشدید تنش ها و ارسال بازدارنده ای صریح و روشن انجام داده است.”

به گفته این فرمانده ، کتاب های حزب الله “24 ساعت قبل از حمله مواضع خود را تخلیه کرده و هیچ خسارت جانی و مادی واقعی نداشته اند.”

وی گفت: “یكی از حملات خانه ای را مورد استفاده لشكر 14 در مرز عراق قرار داد.” این یک حمله ویرانگر بود. اجساد دو سرباز جمع آوری شد و اجساد دو نفر دیگر زخمی نشدند. “

وی افزود: در دو حمله دیگر آنها دو موضعی را که توسط کتاب های حزب الله در داخل سوریه مشخص شده بود هدف قرار دادند. به دلایل نامعلوم ، لشکرها دو ساعت قبل از حمله تخلیه شدند و سربازان آنها در فاصله 500 متری جمع شدند.

وی افزود: هشت سرباز نه بر اثر شلیک مستقیم ، بلکه بر اثر طوفان زخمی شدند.

یک منبع نزدیک به مصطفی القدیمی نخست وزیر عراق گفت که دولت عراق از اقدامات بایدن “شرمنده” است.

این منبع به یک منبع از خاورمیانه گفت: “این حمله به وضوح او را (الکاظمی) خجالت زده کرده و مطمئناً وظیفه وی را در زمینه آماده سازی زمینه برای انتخابات زودهنگام پارلمان پیچیده کرده است.”

وی گفت: “از زمان روی کار آمدن ، نخست وزیر سعی کرده این گروه ها را مهار کند و از درگیری عراق-آمریکا و ایران جلوگیری کند.” با این حال آمریکایی ها او را شرمنده کردند و فشار بیشتری به او وارد کردند.

فرمانده ارشد سازمان بسیج مردمی عراق همچنین گفت که هدف این حملات “شرم آور” القادیمی پس از تجمع در استان دیالی در روز شنبه ، هفتمین سالگرد شکل گیری شبه نظامیان است.

وی افزود: شرکت در رژه در داخل و خارج از کشور او را آزار داده است. کاظمی پشتیبانی مقتدای صدر در داخل و ایالات متحده در خارج را از دست داد ، بنابراین همه (رهبران نیروهای مسلح عراق) موافقت کردند که از او حمایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا