اقتصادی

ملک جدید دولتی معرفی کنید، یک‌هزارم قیمت جایزه بگیرید

بر اساس دستور مدیرکل اداره اموال و دارایی های دولتی وزارت اقتصاد، مردم این امکان را دارند که نسبت به ورود به اموال دولتی اظهار نشده و پرداخت سود به مبلغ یک هزارم ارزش اموال مشمول این اموال اقدام کنند. آنها وزیر اقتصاد.

به گزارش پرتال پارسی، فاطمه وظیفه دادگر در جمع خبرنگاران گفت: سامانه سوت وزارت اقتصاد از چهارشنبه هفته گذشته در سایت بازرسی وزارت اقتصاد bazrasi.mefa.ir راه اندازی شد و فرصتی را برای همه اعم از مسئولان دولتی و عادی و حقوقی و عادی فراهم کرد. افراد خصوصی ممکن است اطلاعات مربوط به اموال دولتی را افشا کنند.

وی در این سایت بخشی به نام شناسایی املاک دارد که می توانید گزارش خود را در آن ارسال کنید، گفت: مردم هر موقعیتی، زمین، ساخت و ساز و هر نوآوری در استفاده و کاربری از هر نوع حتی زمین را گزارش می دهند. در این سامانه منتشر می شود و در صورتی که کالای منتشر شده قبلاً در سایت صدا ثبت نشده باشد، بنا به دستور وزیر اقتصاد، به شخص معادل یک هزارم ارزش ملک هدیه تعلق می گیرد. پرداخت خواهد شد.

به گفته وزارت اقتصاد، قاضی ملک را مورد بازرسی قرار داد، از بنگاه‌های معاملات ملکی آنجا ارزیابی کرد تا میانگین قیمت را به دست آورد و بعد از نشان دادن یک هزارم آن، نحوه برآورد ارزش ملک و زمین اعلام شده را توضیح داد. هدیه به نامزد

مدیرکل اداره اموال و دارایی های وزارت اقتصاد اعلام آدرس دقیق ملک را یکی از مهم ترین مقاطع ارائه ملک به مردم دانست. این سیستم، مقامات دولتی یا سایرین، کاملاً محرمانه است و هیچ اطلاعاتی با کسی به اشتراک گذاشته نمی شود. افرادی که اطلاعات ملکی را در سایت منتشر می کنند باید شماره تلفن همراه خود و همچنین شماره کارت و حساب بانکی خود را ثبت کنند تا برای توافق بیشتر شرط بندی کنند.

امسال 1000 ملک جدید دولتی شناسایی شده است

قاضی در پاسخ به سوالی گفت که بحث زائد بودن یا نبودن آنها مطرح نیست و این کاری است که بعدا انجام خواهیم داد. اگرچه خود سیستم سادا متعلق به دولت است، اما پرداخت جایزه متعلق به دولت است.

قاضی با اشاره به اینکه بر اساس بند «ج» ماده 10 قانون «برنامه ششم توسعه»، کلیه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی موظفند نسبت به اعلام اموال خود در سامانه صدا اقدام کنند، خاطرنشان کرد: سال آینده معرفی شود. تا امروز 525 هزار ملک دولتی در سامانه صدا به ثبت رسیده و ارزش این ملک هفت هزار و یک میلیارد تومان است که شامل انفال و منابع طبیعی و اموال غیردولتی نمی شود. – سازمان های دولتی

وی گفت: در سال 1400 حجم کشفیات اموال جدید به دلیل برقراری ضمانت های قوی قانونی و تعقیب کیفری مقامات دولتی برای عدم افشای مال معادل 100 هزار ملک بوده است.

آخرین وضعیت فروش اموال مازاد دولتی

این مقام مسئول فروش اموال مازاد دولتی تاکنون ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

قاضی بی‌ثباتی بازار، ارزیابی‌های بالای کارشناسی و برخی ایرادات رگولاتوری را به عنوان دلایل رد عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت دارایی و اموال دولتی وزارت اقتصاد در بخشی دیگر از سخنان خود عملکرد دستگاه های دولتی در خصوص افشای دارایی ها و دارایی های خود را نامطلوب توصیف کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا