فرهنگ و هنر

معرفی ویژه قابلیت‌های گردشگری لرستان نیازمند برنامه‌ریزی مدون است

پرتال پارسی/لرستان استاندار لرستان گفت: ابتکار عمل میراث‌فرهنگی استان در معرفی جاذبه‌های گردشگری قابل‌تقدیر است.

فرهاد زیویار در حاشیه بازدید از غرفه لرستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که ۱۹ بهمن‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: لرستان در زمینه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و چیزی که در این نمایشگاه نظر همه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند ابتکار و خلاقیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در این دوره بود که متفاوت از همیشه و بسیار زیبا قابلیت‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی لرستان را به عرصه نمایش گذاشته است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه قابلیت‌های گردشگری لرستان به‌خوبی در بخش‌های متنوعی به نمایش درآمده به‌ویژه غرفه کشاورزی و محصولات کشت و صنعت لرستان که به‌خوبی نمایانگر گردشگری کشاورزی در استان است و همچنین غرفه‌های زره‌بافی، جاجیم‌بافی و ورشو که ظرفیتی جهانی در استان به شمار می‌رود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی استان مانند ماکت قلعه فلک‌الافلاک همگی نمونه‌های متفاوت و تجربه جدیدی از معرفی قابلیت‌های گردشگری لرستان هستند.

زیویار اضافه کرد: به‌منظور معرفی ویژه قابلیت‌های گردشگری لرستان نیازمند برنامه‌ریزی مدونی هستیم که در همین راستا در بخش گردشگری برنامه ویژه‌ای در نظر داریم و یکی از موضوعاتی که می‌تواند گردشگری لرستان را به‌خوبی معرفی کند بحث راه و ارتباطات است.

وی بیان کرد: اگر بحث ریلی و راه‌آهن لرستان احیا شود علاوه بر ریل تجاری، باری و مسافربری، ریل گردشگری در نقاط مختلف لرستان می‌تواند رونق گردشگری و در نهایت توسعه اقتصادی استان را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا