اقتصادی

مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود اما بورس…!

یک تحلیلگر بازار سرمایه با تحلیل وضعیت بازارهای موازی در بازار سرمایه گفت: بازار مسکن در تهران 28 هزار و 400 تومان و دلار بالای 25 هزار تومان است. در بازار سرمایه بهای یک دلار به تنهایی کمتر از 20 هزار تومان است!

روزبه شریعتی در مصاحبه با پرتال پارسی ، با اشاره به تغییر منفی 2٪ و مثبت 6٪ دامنه نوسان ، گفت: این تصمیم موافقان و مخالفان خود را دارد. طرفداران پرونده وی در تلاشند متن روشن بیانیه موجود در اینترنت را ارائه دهند ، در حالی که دولت از مردم می خواهد بدون سرمایه گذاری فرهنگی و آموزشی در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند و تعداد فعالان بازار سرمایه را از 200000 به 4 میلیون نفر افزایش دهند. باید بپذیریم که اکثر سهامداران امروز آشنایی چندانی با این بازار ندارند ، بنابراین اگر انحراف منفی در پنج درصد حفظ شود ، بازار پنج درصد در روز سقوط خواهد کرد. صرف نظر از ارزشمند بودن یا ناچیز بودن سهام. اگرچه نقدینگی بازار برای جلوگیری از افت قیمت سهام قربانی شده است ، اما این هنوز تصمیم درستی است.

وی افزود: اعتقاد بر این است که هر مکانیزمی که با کارایی بازار مغایرت داشته باشد به بازار آسیب می رساند. این افراد از نظر منطق مالی و اقتصادی حق دارند ، زیرا بازار نقدینگی نیست اما ابهاماتی که بازار را تحت الشعاع خود قرار می دهد بسیار م moreثرتر است.

یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازارهای موازی گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی ، بازار مسکن در بهمن ماه رشد 4 درصدی داشته و حجم معاملات نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بود اما بیشتر از ماه قبل بود. در تهران ، متوسط ​​مترمربع مسکن به 28.4 رسیده است. قیمت متوسط ​​یک خانه در تهران هزار دلار است ، به این معنی که 28 هزار و 400 دلار تخمین زده می شود.

شریعتی ادامه داد: دلار بالای 25000 تومان معامله می کند. فقط در بورس سهام مردم بازار سرمایه به توافق ، سرمایه گذار خارجی ، گشایش اقتصادی و دلار زیر 20 هزار رسیدند.

وی با بیان اینکه فروش اوراق قرضه دولتی بسیار مهم است ، گفت: ارقام مختلفی در مورد اندازه اوراق منتشر خواهد شد. ماه گذشته دولت به طور متوسط ​​5000 تا 6000 اوراق قرضه در روز می فروخت و دولت تاکنون بیش از 100000 تومان اوراق قرضه فروخته است و پیش بینی می شود در پایان آن حدود 25000 تومان فروخته شود. بازار اوراق بهادار یک بازار موازی با بورس است و هرگاه پولی که از خطر رهایی می یابد از صندوق فرار کند ، به صندوق با درآمد ثابت می رود و صندوق با درآمد ثابت نیز باید اوراق قرضه دولتی را برای این اوراق خریداری کند. این احتمال وجود دارد که پایان این رویداد و کاهش عدم اطمینان باعث بهبود وضعیت بورس شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا