اقتصادیکسب و کار ویژه

مرکز خرید لوازم نورپردازی در تهران

نورپردازی بخش عمده هنر عکاسی را شامل می‌شود. ایجاد روشنایی مناسب با نور طبیعی یا تجهیزات نورپردازی، برای ثبت تصویری که با دید هنری عکاس مطابقت داشته باشد، ضروری است. اما از آنجایی که نور طبیعی مناسب همیشه در دسترس نیست، هر عکاسی برای گرفتن عکس‌های بهتر باید تجهیزات نورپردازی عکاسی مناسب را در اختیار داشته باشد. یادگیری نحوه کار با نور طبیعی اولین قدم برای هر عکاس آماتور است، اما در نهایت باید یاد بگیرید که چگونه با هر محیطی سازگار شوید و تجهیزات نورپردازی را مطابق با نیازهای خود کنترل کنید.

برای خرید لوازم مورد نیاز خود میتوانید از طریق وبسایت لاینکس یکی از بزرگ ترین برند ها در زمینه تولید و عرضه مقاطع نور خطی اقدام به خرید کنید

صرفنظر از اینکه در چه زمینه‌ای از عکاسی فعالیت می‌کنید، کار با تجهیزات نورپردازی یک مهارت اساسی است که هر عکاسی باید داشته باشد. خرید تجهیزات روشنایی مناسب برای عکاسان مبتدی و حرفه‌ای بسیار مهم است. اگر چه مبتدی‌ها معمولا برای خرید تجهیزات نورپردازی هزینه نمی‌کنند. زیرا برخی از این کیت‌های نورپردازی استودیویی می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند. اما برخی از لوازم ضروری نورپردازی ارزان قیمت نیز وجود دارند که در حد بودجه هر عکاسی هستند. ، برخی از مهم‌ترین تجهیزات نورپردازی که هر عکاسی به آن نیاز دارد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره 09125154531 در ارتباط باشید.

انواع تجهیزات نورپرازی

کیت رفلکتور

از نظر بسیاری از عکاسان هیچ کدام از تجهیزات نورپردازی پرکاربردتر از رفلکتورها (بازتابنده‌ها) نیستند. رفلکتورها جمع و جور، مقرون به صرفه و برای عکاسی در فضای باز و داخلی مناسب هستند. اگر می‌دانید چگونه از یک رفلکتور استفاده کنید، می‌توانید نور طبیعی و مصنوعی را تغییر دهید تا سوژه‌های خود را به‌گونه‌ای روشن کنید که طبیعی به نظر برسد. هنگامی که یک رفلکتور به درستی در استودیو قرار می‌گیرد، می‌تواند یک نور را هم به نور اصلی و هم به نور پشت سوژه تبدیل کند. رفلکتورها همچنین برای عکاسی در فضای باز عالی هستند. زیرا ابزاری با کاربری آسان و سبک وزن هستند که می‌توانند به راحتی روی سه پایه‌ها نصب شوند.

سافت باکس

اگر به دنبال خرید تجهیزات نورپردازی  برای فضای داخلی در هنگام عکاسی هستید، سافت باکس‌ها انتخاب خوبی هستند. به احتمال زیاد سافت باکس اولین وسیله روشنایی که خریداری می‌کنید نخواهد بود، اما هنگامی که حداقل یک پایه و وسیله نورپردازی دیگر دارید، داشتن سافت باکس فرصت فوق‌العاده‌ای برای استفاده از منابع نوری مختلف است. سافت باکس‌ها جعبه‌های بزرگی هستند که از مواد نازک ساخته شده‌اند و نور تولیدشده از منبع نور را در داخل خود پخش می‌کنند. هرچه سافت باکس بزرگتر باشد، نور تولیدی ملایم تر است. وقتی صحبت از ثبت عکس پرتره به میان می‌آید، سافت باکس‌ها یکی از بهترین ابزارهای نورپردازی استودیویی هستند که در اختیار عکاس قرار می‌گیرد.

منابع روشنایی پیوسته

کیت‌های نورپردازی پیوسته مطمئنا جایگاه ویژه ای را در دنیای عکاسی و فیلمبرداری دارند. از کیت‌های نورپردازی پیوسته معمولا هنگام عکس گرفتن یا فیلمبرداری از محصولات برای نمایش در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک استفاده می‌شوند. مزیت اصلی کیت‌های نورپردازی پیوسته نسبت به سایرین این است که به عکاس اجازه می‌دهند تا الگوی دقیق نوری را که روی سوژه خود دارند، قبل از فشار دادن دکمه شاتر تجسم کند. همچنین این منابع نوری، به صورت مداوم نوری یکنواخت را بر سوژه می‌تابانند.

کیت‌های نورپردازی پیوسته به دلیل تطبیق پذیری و قابلیت تنظیم دستی، گزینه‌ای عالی برای افراد تازه کار و مبتدی هستند. این منابع نوری همچنین بسیار مقرون به صرفه تر از همتایان خود هستند. این کیت‌های روشنایی بسته به نوع لامپ مورد استفاده در سه نوع اصلی تولید می‌شوند: تنگستن، LED و فلورسنت. تقریبا همه این لامپ‌ها قادر به ارائه نتایج معادل با هزینه‌های متفاوت برای محیط عکاسی هستند، بنابراین انتخاب لامپ تابعی از ترجیحات شما است، به ویژه آنچه در مورد صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست فکر می‌کنید.

تهران |ساختمان

اسپید لایت

اسپیدلایت‌ها منابع نوری سریع هستند. اسپیدلایت‌ها در دسته فلاش‌ها قرار می‌گیرند که می‌توانند برای استفاده در سافت باکس و چتر به کار گرفته شوند. اسپیدلایت‌ها مانند فلاش‌های داخلی دوربین‌های معمولی نیستند. اسپیدلایت‌ها بسیار سریع‌تر هستند و تطبیق پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند. آن‌ها بهترین کاربری را برای عکاسی از محصول و صحنه‌های اکشن دارند. مزیت اصلی Speed-Light این است که قابل حمل هستند و دارای اجزای سبک وزن با قابلیت تنظیم سریع هستند.

استروب یا فلاش استودیویی

فلاش استودیویی که مونوبلوک یا فلاش استودیویی نیز نامیده می‌شود، تجهیزاتی تخصصی هستند. استروب‌ها برای تامین انرژی از کابل برق استفاده می‌کنند، اگرچه هر روز محصولاتی که با باتری کار می‌کنند نیز وارد بازار می‌شوند. توان خروجی استروب می‌تواند به طور گسترده‌ای بین مدل‌ها متفاوت باشد. استروب‌های ارزان قیمت تقریبا همان قدرت فلاش‌های ارزان‌قیمت شخص ثالث را ارائه می‌کنند، در حالی که فلاش‌های حرفه ای قیمت بالاتری دارند. به همین دلیل، فلاش‌ها رایج‌ترین چراغ‌های استودیویی هستند که توسط افراد حرفه‌ای استفاده می‌شود.

چتر عکاسی

شبیه چترهای معمولی هستند، با این تفاوت که برای استفاده در روزهای بارانی طراحی نشده‌اند. در عوض، چترهای عکاسی به رنگ نقره‌ای یا سفید هستند و از طریق یک پایه به منبع نور شما متصل می‌شوند. با قرار دادن نور استودیویی در داخل چتر (که نور را به سوژه بازتاب می‌کند)، منبع نور بسیار بزرگتر و ملایم‌تری ایجاد می‌کنید. چترها از نظر فنی جهت‌دار هستند، اما می‌توانند نشت نور زیادی داشته باشند.

سه پایه نورپردازی و سه پایه بوم

برای ثابت نگه داشتن منابع نور طراحی شده‌اند. پیش از خرید سه پایه نورپردازی اطمینان حاصل کنید که سه پایه مدنظر شما می‌توانند وزن سنگین ترین منبع نور شما را تحمل کنند (توجه داشته باشید که یک استروب به پایه مقاوم‌تری نسبت به یک اسپید لایت نیاز دارد!). سه پایه بوم یک پایه سبک است که می‌توانید آن را در هر زاویه ای از کاملا عمودی تا کاملا افقی قرار دهید. سه پایه بوم یک راه عالی برای بالا بردن چراغ‌ها و قرار دادن آن‌ها در زوایایی است که یک پایه نور سنتی قادر به حفظ آن نیست. می‌توانید انواع مختلف سه پایه بوم را به پایه‌های سبک دیگر و مکان‌های ثابت مانند دیوار نصب کنید.

لیست محصولات نورپردازی در وبسایت ترب

دکمه بازگشت به بالا