بین الملل

مراسم تشییع پیکر شهید حسن ایرلو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، مراسم تشییع پیکر حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و جانباز دوران دفاع مقدس چهارشنبه امروز با حضور سردار سردار «اسماعیل کعانی» برگزار شد. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران و امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام کاظم صدیقی روز جمعه در این شهر حضور داشتند. شهید محلاتی.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از فرماندهان و مقامات لشکری ​​و کشوری در مراسم تشییع حضور داشتند.

حسین امیرعبداللهیان که امروز وارد باکو شد، محمد فتحعلی معاون اداری و دارایی وزیر امور خارجه و علیرضا عنایتی دستیار دبیرکل و مدیرکل حوزه خلیج فارس نیز حضور داشتند.

ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران نیز در این مراسم گفت که با شهید ارتباط خوب و قوی دارم. وقتی همه حواریون از یمن فرار کردند، این مرد بزرگ با یمنی ها بود، جایش در بهشت ​​باشد.

پیکر شهید ایرلو پس از اقامه نماز حجت الاسلام صدیقی در آستان مقدس امامزاده صالح (علیه السلام) تجریش به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان، معاونان، مدیران و کارکنان وی روز گذشته (سه شنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد. سفیر یمن در تهران نیز در این مراسم حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، وزیر امور خارجه در این مراسم در جمع خبرنگاران درباره شهید ایرلو و بازگشت وی به ایران صحبت کرد. هواپیمای ایران یا کشور دیگری باید فوراً به بیمارستان مجهز ایران تحویل داده شود، اما متأسفانه طرف سعودی خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه های اجرایی عربستان بعید بود.

امیرعبداللهیان افزود: ما رسما اعتراض خود را مطابق با کنوانسیون های بین المللی اعلام می کنیم و در عین حال امیدواریم یمن بتواند هر چه زودتر از این جنگ و محاصره انسانی سنگین در راه حل سیاسی خارج شود. .

وی گفت: در طول دو سال اقامتمان در یمن، دیپلمات و سفیر محترم ما، آقای ایرلو، به دنبال یافتن راه حل سیاسی در یمن به عنوان مرکزی برای تغییرات دیپلماتیک و کمک به پایان دادن به جنگ در یمن بود. و ثبات و امنیت را بازگرداند. و صلح برای این کشور (اینجا بخوانید)

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه با بیان اینکه شهید ایرلو نیز از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بود، اظهار داشت: در این مأموریت و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی افراد تاج گذاری کرد. در كشورها متأسفانه در وضعيت نامساعدي بازگشت و با وجود تمام اقدامات پزشكي براي بهبود وضعيت خود، صبح امروز (چهارشنبه) به شهادت رسيد.

انتهای پیام/



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا