فرهنگ و هنر

مجتمع تولیدی صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

پرتال پارسی / کردستان معاون مدیرکل اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کردستان گفت: “مجموعه صنایع دستی سنندج امسال با اشتغال بیش از 100 نفر راه اندازی می شود.

فرهاد حامدی در گفت و گو با پرتال پارسی ، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی کمبود امکانات تولید در استان است. در همین راستا ، در مرحله اول ، این معاون در اولویت قرار دارد تا بر بهبود و نوسازی فضای موجود متمرکز شود و تلاش کند تا این موضوع را برطرف کند. ” اخذ شده.

وی افزود: در همین راستا با حمایت استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جذب منابع مالی لازم ، مدیرکل استانی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در سال 1998 شروع به برنامه ریزی ، ساماندهی و بهسازی نمود.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کردستان گفت: “این مجموعه پس از ارائه پروژه های مختلف ، با مساحت 2،000 متر مربع و بیش از 20 کارگاه تولید استاندارد برای حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی در کردستان قرار می گیرد.

حامدی گفت: “این پروژه تاکنون بیش از 85٪ پیشرفت فیزیکی داشته است ، اما متأسفانه پیشرفت فیزیکی پروژه با افزایش هزینه ها و شروع و گسترش Coronavirus مانع شده است.”

همانطور که معاون وزیر صنایع دستی استان خاطرنشان کرد ، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مجموعه به منظور ایجاد مشاغل دائمی در زمینه صنایع دستی در مناطق محلی و صادراتی محور و با ارائه وام های لازم باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا