بین الملل

ماکرون: عصر فراوانی‌ها به پایان رسیده است

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، رئیس جمهور فرانسه در اولین جلسه کابینه پس از تعطیلات تابستانی به فرانسوی ها هشدار داد که «پایان فراوانی» در انتظار فرانسوی هاست.

به گزارش روزنامه «گاردین»، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جمع وزیران کاخ الیزه گفت که کشورش در اوج مشکلات است و با شروع فصل زمستان، دوره جدیدی از بی ثباتی آغاز شده است. تغییرات در سطح آب و حملات هوایی و روسیه به اوکراین.

مکرون گفت که احساس می‌کند فرانسه و فرانسوی‌ها در بحرانی زندگی می‌کنند که هر کدام بدتر از گذشته است.

وی گفت: شرایط فعلی یک نقطه عطف یا یک تحول بزرگ است. ما در پایان عصر فراوانی هستیم… پایان فراوانی فناوری های تولید که همیشه در دسترس به نظر می رسید… پایان فراوانی زمین و مواد از جمله آب…’.

اظهارات ماکرون انتقادهای زیادی را برانگیخت، از جمله فیلیپ مارتینز، دبیرکل اتحادیه قدرتمند CGT، که گفت اظهارات مکرون نامناسب است و بسیاری در فرانسه هرگز فراوانی ندیده اند.

او می‌گوید: «وقتی از پایان هستی صحبت می‌کنم، به میلیون‌ها بیکار فکر می‌کنم، میلیون‌ها انسان در شرایط سخت. شرایط برای بسیاری از فرانسوی ها در حال حاضر دشوار است.

ماکرون در آوریل برای دومین دوره پنج ساله انتخاب شد، اما اکثریت پارلمانی خود را در انتخابات عمومی بعدی از دست داد. پس از ماه ها مبارزات انتخاباتی، دولت تازه منصوب شده او زمان کمی برای تثبیت خود قبل از تعطیلات دارد.

در عین حال، مردم فرانسه از کاهش سطح زندگی به ویژه به دلیل افزایش هزینه های انرژی نگران هستند.

خبرگزاری آنادولی روز سه شنبه گزارش داد که قیمت مواد غذایی، انرژی و سوخت در فرانسه متاثر از بحران کرونا پس از جنگ اوکراین و روسیه به سرعت افزایش یافته و گرما پیش بینی می شود. و خشکسالی باعث افزایش قیمت می شود. (بیشتر)

انتهای پیام/ص




این مقاله را به صفحه اول ارسال کنید

دکمه بازگشت به بالا