اقتصادی

ماهانه چقدر پول بنزین می دهید؟

در حال حاضر ، پالایشگاه های کشور بیش از 110 میلیون لیتر بنزین در روز تولید می کنند و به طور متوسط ​​75 میلیون لیتر در روز مصرف می کنند که این رقم در حدود 2 میلیارد و 250 میلیون لیتر در ماه است و تخمین زده می شود که حدود 35 درصد بنزین در هر کشور مصرف شود. ماه. به میزان 1500 جلد.

به گزارش پرتال پارسی ، از زمان افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه ها تغییرات چشمگیری در مصرف ایجاد شده است و با گسترش تاج ، شاهد نوسانات زیادی در این زمینه هستیم. پس از افزایش قیمت بنزین و در ماه های اول ، شاهد کاهش مصرف بودیم که به گفته گولیزاده ، رئیس هیئت مدیره انجمن صاحبان فرآورده های نفتی کشور با استفاده از بنزین رایگان از 10 به 20 بر اساس این ، می توان گفت که به طور متوسط ​​حدود 35٪ از بنزین مصرفی خالی است.

وی با بیان اینکه فروش در برخی ماه ها کاهش یافته و حتی عرضه فوق العاده بنزین بیش از 80٪ کاهش یافته است ، اکنون بنزین کمترین مصرف را در 15 سال گذشته تجربه کرده است ، افزود: این کاملا طبیعی است. در روزهای آخر هر ماه ، مردم در حال رایگان شدن هستند. از بنزین بیشتری استفاده می کنند و در هفته های اول ماه کمتر استفاده می کنند.

به گفته وی ، در سطح کلانشهرها ، شهرها و جاده ها ، این آمار تغییر خواهد کرد و به اجرای یا عدم اجرای طرح ترافیک ، ممنوعیت های ترافیکی و غیره بستگی دارد. ارقام مصرف بسته به دوره های زمانی بسیار متفاوت است و می توان آمار دقیق تری ارائه داد.

طبق آخرین آماری که در آوریل سال گذشته منتشر شد ، روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین در سراسر كشور توزیع می شود و در روزهای اول آوریل 1400 به طور متوسط ​​به 85 میلیون لیتر در روز می رسد كه حدود 37 درصد در هر سال افزایش می یابد. روز نسبت به آوریل سال گذشته.

همچنین از اواخر فوریه 1998 به دلیل شیوع ویروس کرونا ویروس و کاهش تحرک ، مصرف بنزین کشور 10٪ کاهش یافته و مصرف بنزین در کشور بالغ بر 75 میلیون و 76 میلیون لیتر در روز بوده و به 96 میلیون لیتر در روز رسیده است. .

حال اگر هزینه هر اتومبیل منفرد را جدا از کامیون ها و تاکسی های اینترنتی محاسبه کنیم ، به طور متوسط ​​75 لیتر در ماه ، نرخ دولت در هر ماه حدود 90 هزار تومان و نرخ آزاد در ماه 45000 تومان است. بنزین مصرف می کند ، یعنی ماهیانه حدود 135 هزار تن.

البته خودروهایی وجود دارند که بنزین بسیار کمتری مصرف می کنند ، حتی اگر خیلی کمتر از سهمیه اختصاص داده شده در یک ماه باشد ، آنها بنزین مصرف می کنند و سهمیه آن برای چندین ماه در کارت سوخت آنها ذخیره می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا