بین الملل

لزوم اجرای طرح‌های توسعه‌ با پیوست علمی فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «آنا»، بهروز ناصری رئیس نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در جلسه شورای اداری با حضور هیئت رئیسه گفت: معاونین و روسای گروه های دانشگاهی و مراکز منطقه ای: استقرار ادارات و مراکز آموزشی در شهرستان ها باید محور اصلی حل مشکل کمک رسانی به مسئولان باشد. دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است و اعتماد مسئولان و مردم سطح اول کشور را دارد و باید در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی مشکل گشا در خدمت مردم باشد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در منابع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ماموریت جدید خود و توسعه استان شامل فعالیت های پژوهشی و علمی، فناوری و نوآورانه در حوزه های آب و خاک، نفت و گاز و غیره است. ، استان باید بیشتر مطالعه کند و به ایجاد امید در استان کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: هر طرح توسعه ای که در ایلام اجرا می شود باید پیوندهای علمی و فرهنگی با دانشکده، آزمایشگاه و پایگاه بزرگ پژوهشی داشته باشد تا سرمایه علمی و اعتماد عمومی از این طرح حمایت کند. رؤسای گروه های دانشگاهی باید نیازسنجی، نظارت و رفع مشکلات و اولویت های عمرانی شهرها را انجام دهند.

لزوم اجرای طرح های توسعه با ارتباطات علمی و فرهنگی

رئیس نهاد نمایندگی حاکمیت در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: مردم نسبت به فعالیت ها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی و به ویژه فرهنگی امیدوار هستند. به عنوان امید ایران اسلامی، تکریم مردم و تکریم مشتریان و به ویژه دانشجویان باید سرلوحه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

حجت الاسلام امیر هادی زاده افزود: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ارکان مهم این پتانسیل، تبیین بیانیه راهبردی گام دوم و همچنین پاسداری از دستاوردهای بزرگ نظام هستند. باید با توجه به جهاد شفاف سازی مسائل مهم تری مطرح شود

وی به ایام محرم و به ویژه اربعین حسینی توجه کرد و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب و راه و روش امام حسینی بوده و الحمدلله در ایام اربعین سال های گذشته است. مردم منطقه ایلام میهمانان شایسته زائران امام بودند، حسین پذیرای میلیون ها بازدیدکننده بود و مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان یک نهاد فرهنگی و علمی برآمده از انقلاب اسلامی در خدمت مردم باشد.

رئیس نهاد نمایندگی حاکمیتی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام افزود: شخصیت امام حسین (ع) به قدری خاص است که در روایات مختلف خداوند متعال حتی پیشینیان را نیز آگاه کرده است. درباره این شخصیت انبیا و واقعه شهادت آن حضرت، بنابراین می توان گفت که امام حسین (علیه السلام) نه تنها برای کسانی که بعد از خود آمدند الگو بود، بلکه مورد توجه پیشینیان نیز قرار داشت.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی و وجود زائران میلیونی گفت: در شرایط کنونی جنبه دیگری از توسل حسینی آشکار شده است که به قول دنیا توانسته همگرایی جهانی ایجاد کند. امروز همه باید تلاش کنیم تا لذت پیاده روی اربعین را بیشتر کنیم. گاهی باید با زبان دیگران را به مشارکت در این راه دعوت کنیم، گاهی باید شرایط حضور دیگران را فراهم کنیم و گاهی از جان و مال خود دریغ نکنیم; چون در آن زمان می‌گفتیم «بابی آنته، امی، نفسی و مالی»، امروز باید بدانیم که کارزار درست است یا نادرست و یاری در راه امام حسین (علیه‌السلام) کمک به حقیقت اوست. او زندگی شیرین خود را در این راه سپری کرد.

انتهای پیام/4062/

دکمه بازگشت به بالا