اقتصادی

قیمت نفت سقوط کرد – پرتال پارسی

جمعه به دلیل تقویت دلار ، قیمت نفت برای روز دوم کاهش یافت.

به گزارش پرتال پارسی ، نفت برنت با 47 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 72.61 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز پنجشنبه 1.8 درصد افت کرد و در اولین چهار هفته افت در هفته افت داشت.

بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت 39 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 70.65 دلار رسید. شاخص نفت آمریکا که روز گذشته 1.5 درصد افت داشت ، در چهار هفته گذشته در اولین هفته نزولی قرار دارد.

نفت خام برنت در بالاترین سطح از آوریل 2019 بسته شد ، در حالی که شاخص نفت آمریکا در بالاترین سطح از اکتبر 2018 بسته شد.

در دو روز گذشته ، دلار پس از پیش بینی فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر افزایش نرخ در سال 2023 ، افزایش یافته است. افزایش نرخ دلار باعث افزایش قیمت نفت برای خریداران غیرآمریکایی خواهد شد.

کلوینگ وونگ ، تحلیلگر بازار در CMC Markets در سنگاپور گفت: “در کوتاه مدت ، ممکن است تغییرات در قیمت نفت به دلیل تقویت دلار طی دو روز معاملاتی باشد.” بنابراین ، من تغییر زیادی در عوامل عرضه و تقاضا مشاهده نمی کنم.

جاستین اسمیرک ، اقتصاددان ارشد وست پک ، اظهار داشت: احتمال افزایش نرخ بهره بر پیش بینی رشد دراز مدت تأثیر گذاشته است که می تواند تقاضای نفت را تحت تأثیر قرار دهد. چشم انداز رشد کوتاه مدت تحت تأثیر کاهش محدودیت در سفر ویروس کرونا و بهبود فعالیت اقتصادی ، اوج سفرهای هوایی و جاده ای قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از عواملی که در کاهش قیمت ها م wasثر بود ، بزرگترین گزارش رشد 19 روزه کوید از زمان انتشار آن در انگلیس در روز پنجشنبه ، نوزدهم فوریه بود. آمارهای ایالت بیش از 11000 مورد جدید را نشان می دهد و تعداد موارد جدید در روز چهارشنبه 9 هزار و 55 مورد بود.

اظهارات ارشد مذاکره کننده اصلی ایران در روز پنجشنبه مبنی بر اینکه تهران و واشنگتن نزدیک به رسیدن به توافق هسته ای هستند نیز وضعیت نامساعد بازار را بدتر کرد.

به گزارش رویترز ، تحلیلگران ENZ Research در یادداشتی نوشتند: “از سرگیری مذاکرات نگرانی هایی را در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه نفت ایران و سیلابی شدن منابع نفت به بازار ایجاد کرده است.” با این حال ، عوامل اساسی نشان می دهد که بازار ناکافی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا