اقتصادی

قیمت موبایل ١٠ تا ١٢ درصد کاهش یافت

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن های همراه ، تبلت ها و لوازم جانبی گفت: تعداد تلفن های همراه طی روزهای گذشته از 12 به 20 درصد کاهش یافته است و این کاهش باید در سایر محصولات الکترونیکی از جمله تبلت ها باشد.

به گزارش پرتال پارسی ، نرخ ارز در بازار آزاد در ماه اکتبر امسال از 32000 تومان فراتر رفت ، اما اکنون حدود 4000 تومان است. با جهش نرخ ارز ، قیمت بسیاری از کالاها از جمله تلفن های همراه افزایش یافته و البته با کاهش نرخ دلار ، مردم به بهانه نرخ ارز در انتظار قیمت کالاهایی هستند که قیمت آنها افزایش یافته است. با توجه به قیمت تلفن های همراه ، واردکنندگان بر این باورند که اکنون قیمت تلفن های همراه با کاهش نرخ ارز کاهش یافته است.

محمدرضا آلیان ، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه ، تبلت و لوازم جانبی به پرتال پارسی گفت: افزایش نرخ ارز در ماه اکتبر همزمان با افت در حمل و نقل موبایل به دلیل محدودیت های واردات و نابرابری ارزی و افزایش تقاضا برای آموزش آنلاین بود. قیمت تلفن های همراه افزایش یافته است ، وی اظهار داشت: البته افزایش قیمت پایه به دلیل دلار بود اما یک ماه پیش روند توزیع ارز نیز بهبود یافت و دلار در مجموع به 26000 تومان کاهش یافت که به طور کلی انتظار می رفت. قیمت تلفن های همراه به همان نسبت کاهش می یابد ، اما کالاهایی که از ارز 26000 جلدی استفاده می کنند تازه وارد کشور شده اند.

بنابراین ، وی گفت ، در حال حاضر شاهد کاهش 12 درصدی تا 15 درصدی قیمت پایه تلفن های همراه و حتی 20 درصدی افت قیمت ها هستیم ، حدود 12 میلیون جلد کاهش در بازار تلفن های همراه گران قیمت مانند آیفون 12 پرومکس. البته قیمت این مدل آیفون در اولین روزهای واردات به 70 میلیون تن رسید که بیشتر آن حباب بود.

آلیان با بیان اینکه قیمت تلفن های همراه در شش ماه گذشته هرگز اینقدر کاهش نیافته است ، افزود: این عرضه بیش از تقاضای تلفن های همراه بوده و چنین رقابتی بین شرکت های وارد کننده آنها را مجبور کرده است که کمترین سود محصولات خود را کسب کنند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن های همراه ، تبلت ها و لوازم جانبی گفت: قیمت تلفن های همراه تا حدی کاهش یافته که نرخ ارز کاهش یافته است. و برای تجار رقابت با کالاهای خود از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. از طرف دیگر ، اظهارنظر درباره نوسانات قیمت تبلت به دلیل این شرایط غیرممکن است ، اما آنچه واضح است این است که باید شاهد کاهش مشابه قیمت تبلت ها و سایر محصولات الکترونیکی باشیم و در غیر اینصورت ، فروشندگان و سایر سهامداران باید پاسخ دهند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا