اقتصادی

قیمت فروش نفت عربستان کاهش یافت

عربستان سعودی در میان موج جدیدی از ویروس کرونا و پیش بینی های نامشخص بازار انرژی ، قیمت نفت مصرف کنندگان در آسیا و ایالات متحده را کاهش داده است.

به گزارش پرتال پارسی ، در ماه دسامبر ، آرامکو سعودی قیمت رسمی فروش عرب لایت را با 10 سنت کاهش به آسیا ، بزرگترین بازار منطقه ای این شرکت ، کاهش داد و شاخص قیمت عمان / دبی را زیر 50 سنت تعیین کرد.

قیمت نفت در هفته گذشته حدود 10 درصد کاهش یافت ، زیرا کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه قرنطینه های جدید را اعلام کردند و کووید و ایالات متحده به رکورد جدید روزانه 19 رسید. اگرچه قیمت های نفت مقداری کاهش را جبران کرده است ، اما محمد بارکیندو دبیرکل اوپک هشدار داده است که بازار با مانعی روبرو است.

اوپک و متحدان اوپک پلاس محدودیت های بی سابقه ای را در زمینه تحمیل وضع کرده اند و اکنون 7.7 میلیون بشکه در روز تولید را کاهش داده اند ، اما از ابتدای سال 2020 قیمت نفت برنت 38 درصد کاهش یافته است.

ابراهیم البوئینین ، مدیر فروش آرامکو ، پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در محدوده 38-43 دلار در هر بشکه باقی بماند. این میزان بسیار کمتر از نیاز به توازن بودجه اکثر اعضای اوپک از جمله عربستان سعودی است.

آرامکو قیمت فروش همه مارک های نفتی به ایالات متحده را 20 سنت کاهش داد ، اما قیمت آستانه شمال غربی اروپا و مدیترانه را به یک دلار افزایش داد. تعداد تانکرهای تانک نشان می دهد که ماه گذشته حدود دو سوم از صادرات نفت آرامکو به آسیا و ایالات متحده بوده است.

اوپک پلاس در حال بررسی ادامه محدودیت عرضه فعلی در سال 2021 به جای کاهش است. قرنطینه های جدید در اروپا و کاهش درآمدهای نفتی حتی مدیران آرامکو را نسبت به نیاز بازار بیشتر نفت شک کرده است.

به گفته بلومبرگ ، قیمت نفت عربستان اغلب از سایر صادرکنندگان نفت خاورمیانه ، از جمله عراق و امارات متحده عربی ، که دومین و سومین تولیدکننده بزرگ اوپک هستند ، الگوبرداری می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا