رویدادها و حوادث

قرارگاه نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ و نقل تشکیل شود

وزیر کشور از ایجاد بانک اطلاعاتی برای نظارت بر نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: مقرر شد پایگاهی برای ادامه نوسازی ناوگان فرسوده در اسرع وقت ایجاد شود.

به گزارش پرتال پارسی، احمد واحدی جلسه هماهنگی سازمان مدیریت آلودگی هوای وزارت کشور را خاتمه داد.

وی ادامه داد: امروز در این جلسه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، وظایف هر دستگاه بررسی شد، برخی از وظایف به طور کامل اجرا نشده یا محقق نشده است. اصلا؛ البته برخی نیز اجرایی شده است. شکی نیست که موضوع هوای پاک یک موضوع اساسی برای سلامتی و زندگی آرام مردم است. از این رو در این جلسه برخورد عاجل به برخی پدیده ها در زمینه آلودگی هوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جلسه عادی کارگروه آلودگی هوا برگزار و مقرر شد از اختیارات محدودکننده مقرر در قانون برای کیفیت مطلوب هوا استفاده شود.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات نوسازی ناوگان حمل و نقل و محدودیت های فنی، بودجه ای و ساختاری پرداخت و تصمیم گرفت بستری برای ادامه نوسازی ناوگان فرسوده ایجاد کند. سریع. در این زمینه باید از طریق تامین مالی سریعتر عمل کنیم.

وی افزود: در این جلسه به موضوعات عمده ای مانند اندازه خودروها و سایر عوامل موثر در جلوگیری از آلودگی هوا مانند سوخت پرداخته شد. امیدواریم این قانون با تداوم اجرا و اجرای اهداف خود عمل کند.

وی گفت: درصد قابل توجهی استهلاک در ناوگان تا 40 درصد و گاهی بیشتر است. این فرسودگی در حوزه موتورسیکلت و خودرو و همچنین در بازسازی خودروها در مترو وجود دارد.

وحیدی درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: بنا داریم 5 هزار قرارداد بازسازی ببندیم که کمک خوبی برای تهران است، بنابراین دو یا سه هزار واحد در اختیار تهران قرار می گیرد اما تهران نیاز بیشتری دارد. زیرا در سایر موارد سهمیه به او داده می شود.

به گزارش پرتال پارسی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به سلاج گفت: امروز وزیر کشور اولین جلسه ستاد آلودگی هوا را برگزار کرد و دولت جدید راه آهن خوبی برای مقابله با این موضوع ایجاد کرده است. آلودگی هوا “. در این جلسه تکلیف دستگاه ها مشخص می شود و از این پس به همراه قوه قضائیه بر اجرای وظایف بر اساس شاخص های آلایندگی و بهبود وضعیت نظارت خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر بیست و سه دستگاه مرتبط در این حوزه نظارت و پاسخگو خواهد بود و این موضوع را به اطلاع عموم می رسانیم. مسائل نوسازی زیرساخت‌ها، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و همچنین نیروگاه‌های حومه شهر بیشتر نظارت و اصلاح خواهد شد. امیدواریم از طریق این نظارت و اصلاح، شاهد بهبود آلودگی هوا باشیم. من نمی خواهم به عقب برگردم، اما وظایف خاصی را انجام ندادیم و درصد انجام آن مشخص است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا