سلامت و تندرستی

قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش Transparent و IO، بخش دام 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و 80 درصد استفاده از زمین را تشکیل می دهد. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و حداقل می توانند جایگزین گوشت شوند. امروزه کشاورزان و کارآفرینان زیادی وجود دارند که می خواهند قارچ پرورش دهند. اما اکثر آنها تجهیزات مناسبی ندارند و برخی دیگر می خواهند ساختار مناسبی بسازند. این امر باعث شده استارتاپ های ATTA دانش خود را در زمینه ایجاد مناطق مناسب برای رشد گیاهان و توسعه یک سیستم پرورش قارچ هوشمند افزایش دهند. اولین نمونه در حال حاضر راه اندازی شده است و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. در زیر داستان سباستین مدل، یکی از بنیانگذاران این استارت آپ که به پرورش قارچ می پردازد، می باشد.

نمایندگان راه اندازی ATTA
نمایندگان راه اندازی ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین مورچه های برگ است که بیش از 30 میلیون سال است که قارچ پرورش می دهند. آنها الگوهای ما هستند. این حشرات جیره های خود را به قارچ تبدیل کرده و در لانه های خود در برگ های جمع آوری شده پرورش دادند. این رژیم غذایی بسیار مفید است و مورچه های ATTA در حال حاضر یکی از بزرگترین و قوی ترین کلنی های مورچه ها هستند.

مرکز پرورش قارچ چیست؟

مرکز پرورش قارچ ما یک سیستم مدولار است و می‌توان آن را هم در سالن‌های بزرگ و هم در فضای باز قرار داد. ما یک پلت فرم نظارت از راه دور را برای اطمینان از برداشت راه اندازی کرده ایم. مهم است که این تسهیلات امکان تولید غیرمتمرکز را فراهم کرده و نیاز به مسیرهای حمل و نقل طولانی مدت را از بین ببرد. همچنین مهاجرت به شهرهای بزرگ را آسان تر می کند. طراحی مدولار یا اصل طراحی که یک سیستم مدولار را در یک طرح به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند. شما می توانید ماژول ها را به طور مستقل یا با ماژول های دیگر یا بین سیستم های مختلف ایجاد کنید، تغییر دهید، جایگزین کنید یا جابجا کنید.

انگیزه شما چیست؟

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت است. ما قارچ های زیادی را امتحان کردیم تا اینکه بهترین قارچ را پیدا کردیم که همان شعله شیر است. قارچ دارای خواص متعددی مانند گوشت است که دی اکسید کربن بسیار کمتری از خود ساطع می کند و منابع کمتری مصرف می کند. در آسیا، این قارچ را لطیف می دانند و اغلب با گوشت مرغ یا خرچنگ مقایسه می کنند. همچنین به عنوان تقویت کننده مغز واقعی نیز شناخته می شود.

آینده شرکت خود را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

دو هفته دیگر اولین محصول خود را دریافت خواهیم کرد که آن را به رستوران ها و شرکت های فرآوری می فروشیم. اگر به عنوان تولیدکننده کار کنیم و گردش نقدی مثبتی داشته باشیم، سرمایه گذاری در ساخت سیستم را ادامه خواهیم داد. در طول پنج سال آینده، ما می خواهیم تجهیزات خود را در سراسر اروپا بفروشیم تا به افراد بیشتری اجازه دهیم قارچ را به صورت حرفه ای و اقتصادی پرورش دهند و همچنین رژیم غذایی خود را سالم و پایدار کنیم.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا منحصر به فردتر می کند؟

سیستم مدولار ما این مزیت را دارد که مصرف کنندگان می توانند با سیستم های کوچک شروع کنند و آنها را به سرمایه گذاری های اضافی گسترش دهند. علاوه بر این، سیستم ما بسیار کارآمد است، زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و شرایط رشد عالی را برای قارچ ها فراهم کند.

دکمه بازگشت به بالا