بین الملل

فوتبال با این شیوه و درگیری روی نیمکت‌ها هیچ خروجی برای آینده ندارد

نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌ها تبدیل شده به محل گلایه و کسی حرف فنی نمی‌زند

سرمربی سابق پرسپولیس گفت:فوتبالی که این روز‌ها می‌بینیم و دائم درگیری روی نیمکت‌ها و از بین بردن تمرکز بازیکنان را به همراه دارد هیچ خروجی برای آینده ندارد.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد حواشی رخ داده در بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس اظهار داشت: این حرف‌ها برای فوتبال ایران خوب نیست و شکل و کاراکتر قشنگی ندارد. انتظارمان از مربیان کشور این است که نکات به‌ درد بخوری را به شاگردان خود و نسل آینده بیاموزند. فوتبال ایران به جایی برای مباحث حاشیه‌ای تبدیل شده و هیچ‌کسی در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی به اندازه لازم به نکات فنی اشاره نمی‌کند بلکه بیشتر صحبت‌ها درباره حواشی و گلایه است. هر تیمی که ببازد داور را مقصر می‌داند و هر تیمی برنده شود قضاوت را قابل قبول می‌داند.

**بازی جوانمردانه اهمیت دارد

وی ادامه داد: به جای آنکه مباحث فنی در اولویت باشد مسائلی به میان می‌آید که اصلا به سود فوتبال ما نیست. ضمن اینکه انتظار داریم در کنار مباحث فنی در مورد مسائل اخلاقی و توسعه آن صحبت شود. از آدمی که چندین سال در اروپا بازی کرده و تجربه زیادی دارد انتظار زیاد است. نمی‌خواهم از کسی گلگی کنم ولی باید گفت داده‌های ما به فوتبال چه چیزی است. بازی را بردید و به امتیازات کامل مسابقه رسیده‌اید. آنچه اهمیت دارد بحث بازی جوانمردانه و اخلاق خوب است. بازی پخش مستقیم داشته و همه دیدند از دقیقه ۳ اعتراض از نیمکت فولاد شروع شد تا زمانی که داور نکونام را اخراج کرد و اعتراض‌ها تا پایان ادامه داشت. با احترام به کادرفنی و دیگر اعضای تیم فولاد باید گفت عملکرد تیم گویای توانمندی کادر فنی است. مسائلی که کنار زمین شکل گرفت ارزش برد فولاد را کم کرد. بیاییم قشنگی‌های فوتبال را با احترام به داور و تیم رقیب نشان دهیم و در جریان مسابقه و درون زمین برنده شویم.

**برای برخوردهای کنار زمین مربیان متأسفم 

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: شخصاً به سرمربی تیم فولاد خیلی احترام می‌گذارم. او بیشترین بازی ملی را انجام داده و سالیان زیادی در لالیگا اسپانیا بازی کرده است ولی انتظار می‌رود که رفتاری در این سطح داشته باشد. می‌دانم که نکونام توانایی‌های خیلی خوبی دارد ولی از اینکه در کنار زمین و به عنوان سرمربی اخراج می‌شود یا مواردی از این دست برای بسیاری دیگر از مربیان رخ می‌دهد آدم تأسف می‌خورد. اصلاً قبول می‌کنیم که داورانی از نظر مربیان دچار اشتباه می‌شوند ولی این موضوع را نباید آنها قضاوت کنند. کمیته داوران، ناظر بازی و حتی کمیته انضباطی است تا عملکرد داوران را بررسی و نظر خود را در این خصوص اعلام کنند. کادرفنی تیم‌ها حق ندارند به اشتباهات داوران ورود کنند حتی اگر به عمد اشتباه کرده باشند. 

**داوران با مماشات اجازه اعتراض به تیم‌ ها را ندهند

درخشان خاطرنشان کرد:داور اول تمامی بازی‌ها باید قاطعانه برخورد کند و با مماشات اجازه ندهد تا تیم‌ها بی‌دلیل و با دلیل اعتراض داشته باشند. اگر داور با قدرت و محکم برخورد نکند کمیته انضباطی و چه بسا کمیته اخلاق ورود کنند. فرقی نمی‌کند درباره هر تیمی که تخلف می‌کند باید برخورد قاطعی صورت گیرد تا بازدارندگی داشته باشد. فوتبالی که این روزها می‌بینیم و دائم درگیری روی نیمکت‌ها و از بین بردن تمرکز بازیکنان را به همراه دارد هیچ خروجی نه در حاضر و نه برای آینده دارد. خطاهای نامتعادل که در فوتبال می‌بینیم به خاطر استرس ناشی از روی نیمکت است. بازیکنان مستعد زیادی داریم که وارد فازهای دیگری می‌شوند و با این وضعیت شرایط برای نسل بعد دشوارتر می‌شود. 

 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا