اقتصادی

فعالیت بیش از ۳ هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه شریف از فعالیت بیش از 100 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد و گفت: این شرکت ها بیش از 3000 معلم استخدام می کنند.

به گزارش پرتال پارسی دکتر محمود فتوحی هنگام راه اندازی منطقه نوآوری اظهار داشت: “خدا را شاکرم که یکی از ایده های بزرگ و اساسی دانشگاه فناوری شریف ایجاد یک اکوسیستم جدید است. به اصطلاح دانشگاه منطقه نوآوری شریف نتیجه داد. “این دانشگاه در دانشگاه فنی شریف برای ما افتتاح شد و ما افتخار می کنیم که رئیس جمهور در آن شرکت کرده است.

وی گفت: “این طرح ، بر اساس تحقیقات طولانی مدت و به منظور تکمیل تلاش های قبلی دانشگاه در زمینه تجاری سازی آموزش و ارتقاurs کارآفرینی ، پیشنهاد و اجرا شده ، تفاوت قابل توجهی در توسعه و استقلال دانش بنیان ایجاد کرده است. شرکتها و م institutionsسساتی که به این شرکتها در اطراف دانشگاه خدمات ارائه می دهند. “جدا از اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نخبگان ، تأثیر بسزایی در بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد داشت.” برنامه استراتژیک دانشگاه فنی شریف ، بهبود منابع انسانی ، تحقیقات و فناوری و بهبود کارایی اجتماعی را به عنوان سه هدف مهم و مضمون کلیه فعالیت ها در خود جای داده است.

به گفته رئیس دانشگاه شریف ، مشارکت این دانشگاه در ایجاد منطقه نوآوری شریف ارتباط مستقیمی با دو هدف از سه هدف آن دارد: پیشرفت تحقیقات و فناوری و کارایی بالای اجتماعی و به طور غیر مستقیم هدف سوم ، آموزش و افراد.

فتوحی تأکید کرد که در حال حاضر بیش از 500 شرکت ، 15 شتاب دهنده ، 8 شرکت صندوق و سرمایه گذاری و 10 مرکز نوآوری در منطقه نوآوری شریف مستقر هستند. شرکت های مستقر در منطقه بیش از 3000 نفر استخدام کرده و مجموعاً 2000 میلیارد دلار فروش دارند.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه نوآوری شریف اغلب با همکاری دانش آموختگان ، اعضای هیئت علمی و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه ایجاد می شوند که بازتابی از پیوند واقعی بین صنعت و آکادمی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شریف ، فتوحی افزود: “افزایش و فعال سازی پتانسیل مشاغل دانش بنیان در اطراف دانشگاه نه تنها اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان را فراهم می کند ، بلکه فرصت های شغلی جدیدی را برای سایر متقاضیان کار فراهم می کند.”

فتوحی گفت: “همچنین انتظار می رود که توسعه منطقه نوآوری شریف منجر به رشد و توسعه زیرساخت های شهر و بهبود شرایط زندگی ، رفاه و آسایش مردم منطقه شود. طرح توسعه نوآوری شریف بر اساس این اصل اساسی پیش رفته است و تاکنون نیز ادامه خواهد داشت. “این کار باید به صورت جداگانه و با تمرکز بر بخش خصوصی انجام شود و دانشگاه باید در این امر نقش راهنما و تسهیل کننده داشته باشد.

رئیس دانشگاه شریف: در این زمینه ، او توجه خود را به دو اصل مهم دیگر جلب کرد. به همین منظور همکاری هایی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رفاه و آسایش مردم و ساکنان منطقه و حفاظت از محیط زیست و حفظ ساختار منطقه برقرار شده است. یکی از پروژه های توسعه در زیرساخت های فناوری منطقه ، به عنوان مثال ، در منطقه نوآوری شریف ، ساخت برج فناوری Tarasht با زیربنای 25000 متر مربع است. فعالیت بیش از 100 شرکت دانش بنیان.

به گفته وی ، اکوسیستم ایجاد شده در این منطقه که دانشگاه فنی شریف است ، به یکی از الگوهای پایگاه آموزشی کشور و همچنین به عنوان بستری کلیدی برای حمایت از رشد و توسعه کارآفرینان و ارزش آفرینان تبدیل خواهد شد ، مراقب باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا