اقتصادی

فعالیت بهتر بخش خصوصی در خوزستان مستلزم بهبود فضای کسب‌وکار است

پرتال پارسی/خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه پس از تهران، خوزستان بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: در صورت بهبود فضای کسب و کار، شاهد شرایط خوبی برای بخش خصوصی خوزستان خواهیم بود.

شهلا عموری در گفت وگو با خبرنگار پرتال پارسی، درباره فرصت های توسعه صادرات خوزستان گفت: خوزستان به عنوان دومین استان اقتصادی کشور پس از تهران، بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی دارد.

وی افزود: بیش از 79 درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود، اما با توجه به فعالیت صنایع بزرگ استان مانند فولاد و پتروشیمی، اگر نفت را از محاسبات اقتصادی خوزستان خارج کنیم، نقش خوزستان به عنوان سرمایه ملی مهم است. در اقتصاد کشور بیش از آن چیزی است که به نظر می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: خوزستان دارای بزرگترین مرز زمینی با عراق است که در زمینه تجارت خارجی و توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه غیرنفتی توسط بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.

عموری با اشاره به تلاش برای بهبود فضای کسب و کار در خوزستان ادامه داد: در صورت بهبود فضای کسب و کار شاهد شرایط بهتری برای بخش خصوصی در خوزستان و در نتیجه افزایش تولید، اشتغال زایی و در نهایت خواهیم بود. صادر خواهد شد.

وی با اشاره به موانع توسعه صادرات افزود: بخش عمده مسیر توسعه اقتصادی و صادراتی کشور از مسیر توسعه بیرونی به ویژه توسعه روابط با همسایگان می گذرد که رفع موانع اصلی در این امر حائز اهمیت است. حوزه. در حیطه اختیارات بخش خصوصی نیست و این جهت گیری مستلزم مشارکت و همکاری دولت است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تکمیل زنجیره محصولات صادراتی در سراسر مرز خوزستان با کمک واحدهای تولیدی کشور از دیگر مواردی است که می تواند به توسعه صادرات کمک زیادی کند و اتاق بازرگانی اهواز نیز ویژه است. این همچنان اهمیت دارد.

عموری در خاتمه گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی و میزبانی از هیئت های تجاری مختلف به ویژه هیئت های تجاری عراقی در صورتی که مورد توجه صنعت گران داخلی قرار گیرد با توجه به اینکه خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی دارد می تواند به وضعیت کمک کند. توسعه صادرات

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا