اقتصادی

فضای سبز تهران تا سال ۱۴۱۰ با پساب تصفیه خانه ها آبیاری می شود

طبق تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و وزارت نیرو ، تا سال 1410 میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز تهران به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و منبع اصلی تصفیه خانه های فاضلاب تهران فاضلاب خواهد بود.

به گزارش پرتال پارسی ، مژتبا یزدانی گفت: این تفاهم نامه مطابق با اجرای ماده 22 قانون هوای پاک است و همکاری و تعامل بین دستگاه ها را تقویت و مواد اولیه آبیاری فضای سبز و پارک های تهران را برای بهبود کیفیت محیط فراهم می کند. فراهم می کند این یک زیست شهری است ، امضا شده است.

“همچنین ، حفاظت از منابع زیرزمینی و آب آشامیدنی از فاضلاب ، آب های سطحی و فاضلاب تصفیه شده از فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری مناطق و فضای سبز در تهران یک راه حل منطقی و عملی برای صرفه جویی در منابع با ارزش آب است.” اهداف دیگر تفاهم نامه امروز بین شهرداری تهران و وزارت نیرو رفع تهدیدات ناشی از بارندگی و بارش در زیرزمین تهران است.

براساس این گزارش ، موضوع اصلی این تفاهم نامه تقویت همکاری های بین بخشی ، همکاری های دو جانبه و هم افزایی لازم بین وزارت نیرو و شهرداری تهران برای استفاده از فرصت های موجود برای ارائه خدمات آبرسانی مطلوب به شهروندان است. فضای سبز تهران یکی از منابع تأمین آب و فاضلاب در برابر مدل پیشنهادی و جاری شدن سیل در شهر است. بنابراین ، این تفاهم نامه بر اساس یک برنامه دو جانبه برای حفظ و توسعه سبز در بخشهای مختلف تهران تا سال 1410 است.

یزدانی افزود: همچنین برنامه توسعه فضای سبز تهران ؛ مناطق سرسبز تهران منابع مصرف آب را شناسایی کرده و منابع مصرف آب را به افق 1410 تغییر می دهند. طبق این تفاهم نامه و این برنامه ، استفاده از منابع آب زیرزمینی که در حال حاضر منبع اصلی آبیاری فضای سبز هستند ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. . بنابراین ، وزارت نیرو موظف است آب مورد نیاز فاضلاب تصفیه خانه را برای مابه التفاوت تهیه کند.

به گفته وب سایت شهر ، از طرف دیگر کمیته راهبردی تفاهم نامه با مسئولان وزارت نیرو و شهرداری تهران (سه نماینده از هر طرف) برای برنامه ریزی ، نظارت ، تعیین نحوه و چگونگی اجرای مأموریت های مشترک برای دستیابی به محور همکاری بین آنها. با تصویب و کنترل این کمیته.

به گفته معاون خدمات شهری و حفاظت محیط زیست شهردار تهران ، طبق کمیته راهبری ، تفاهم نامه گروهی با مشارکت مدیران مربوطه و کارشناسان متخصص وزارتخانه و شهرداری تهران مسئولیت بررسی های کارشناسی ، برنامه ها و اجرای برنامه های عملیاتی را بر عهده خواهد داشت. این گروه ماهانه ملاقات می کند و توافق نامه های خود را به کمیته استراتژیک ارائه می دهد. به گفته وی ، کنترل اجرای این تفاهم نامه و سایر موارد اجرایی از طرف وزارت نیرو و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری از طرف شهرداری تهران به معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا سپرده خواهد شد.

بنابراین علاوه بر گزارش ، امضای این تفاهم نامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو ، نشان دادن احترام به محیط زیست و نسل های آینده به عنوان اولویت مدیریت شهری تهران ، موضوع گردش آب به عنوان یک مشکل شهر در تهران حل خواهد شد. گردش آب و در مواردی تصفیه فاضلاب تصفیه خانه از اکثر هزینه های طبیعی جلوگیری کرده و هزینه های این منطقه را دو برابر می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا