بین الملل

فرانسه: به مرحله دخالت نظامی در نیجر نرسیده‌ایم/ تنها دولت محمد بازوم را به رسمیت می‌شناسیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه عنوان کرد که پاریس در حال حاضر به دنبال دخالت نظامی در امور داخلی نیجر نیست.

به گزارش پرتال پارسی، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه در اظهاراتی گفت: ما تنها دولت محمد بازوم را در نیجر به رسمیت می‌شناسیم.

وی در ادامه عنوان کرد، رهبران این کودتا به‌صورت خودمختار حکومت نیجر را برعهده گرفته‌اند.

این مقام فرانسوی ادامه داد: موضع ما به موضع جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا نزدیک است و قصد داریم شرایط مشروط را به نیجر بازگردانیم.

وی عنوان کرد: هدف ما جلوگیری از وقوع فرضیه دخالت نظامی و تحریم قوی از سوی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: ما به مرحله دخالت نظامی نرسیده‌ایم و برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، باید اعمال فشار انجام بگیرد.

وی گفت: خواست جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و اتحادیه آفریقا، جلوگیری از وقوع کودتا در منطقه است.

دیپلمات فرانسوی در انتها گفت: ما تنها از پیگیری کردن خرسند نیستیم و نفوذ قوی در منطقه داریم.

چهارشنبه هفته گذشته بخش‌هایی از گارد ریاست‌جمهوری نیجر با محاصره کاخ ریاست‌جمهوری در نیامی، پایتخت این کشور و مسدود کردن دفتر و اقامتگاه محمد بازوم، رئیس‌جمهوری منتخب نیجر، شورش و کودتای نظامی را آغاز کردند.

سخنگوی گروه «شورای ملی حفاظت از میهن» نیجر چندی پیش اعلام کرد که حسومی مسعودو، نخست‌وزیر موقت نیجر قانونی را امضا کرده که به فرانسه اجازه می‌دهد به بهانه آزادی محمد بازوم، به کاخ ریاست‌جمهوری نیجر حمله کند.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه چندی پیش در خصوص اتهامات مطرح‌شده درباره احتمال دخالت‌ نظامی این کشور در نیجر، گفته بود: اشتباه است.

وی در ادامه عنوان کرد که بازگرداندن محمد بازوم به قدرت همچنان “امکان‌پذیر” است.

انتهای پیام

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا