بین الملل

فرانسه،علیه پگاسوس دست‌ به‌کار شد

تلفن همراه برونو لومیر وزیر دارایی فرانسه مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود آیا این تلفن توسط جاسوس صهیونیستی پگاسوس آلوده شده است یا خیر.

به گزارش رویترز ، سیاستمدار فرانسوی امروز (جمعه): “ما در مرحله تحقیق هستیم و این شامل دستگاه شخصی من می شود.” وی از اظهارنظر بیشتر در مورد نتایج خودداری کرد.

بر اساس 17 مطالعه رسانه ای ، نرم افزار جاسوسی Pegasus ، محصول گروه صهیونیستی UNO ، برای هک تلفن های هوشمند متعلق به روزنامه نگاران ، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

وی پس از آنکه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه حدس زد که ممکن است یکی از 50 هزار هدف برنامه جاسوسی باشد ، تلفن همراه و شماره خود را تغییر داد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین از نخست وزیر اسرائیل خواست موضوع جاسوسی پگاسوس را جدی بگیرد. به دنبال انتقاد شدید ماکرون از این موضوع ، ارتش تل آویو تحقیقات را آغاز کرده است.

بنی گانتز ، وزیر دفاع اسرائیل عصر چهارشنبه در دیدار با فلورانس پارلی ، وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت که به گزارشات مربوط به برنامه های جاسوسی توسط این شرکت اسرائیلی توجه زیادی خواهد داشت.

سخنگوی دولت فرانسه گفت که در دیدار وزیر دفاع و وزیر جنگ اسرائیل ، پارلی گانز این فرصت را داشت تا از کابینه تل آویو بپرسد که چه اطلاعاتی در مورد کار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دارد.

اخیراً واشنگتن پست ، لوموند ، گاردین و چندین رسانه دیگر گزارش داده اند که رسانه های مختلف برنامه های جاسوسی رژیم صهیونیستی را به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته اند تا اطلاعات شخصی چند فرد را به خطر بیندازند. نکته مهم این است که از آن در سراسر جهان استفاده می شود.

به گزارش واشنگتن پست ، برنامه جاسوسی پگاسوس از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین مجوز استفاده از تلفن های همراه متعلق به دو زن نزدیک به جمال حشچی ، ستون نویس روزنامه سابق را داشت. سرنوشت مردی که توسط عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول کشته شد و جسد وی هنوز مشخص نیست.

310 310

دکمه بازگشت به بالا