فرهنگ و هنر

فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد

چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ایران از تاریخ 20 اکتبر تا 23 نوامبر 2014 در کرمان خارج از رقابت برگزار می شود.

به گزارش پرتال پارسی ، این جشنواره با حمایت دفتر موسیقی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و اداره اسلامی استان کرمان برگزار می شود.

فراخوان فعلی مطابق با اهداف و مأموریتهای مندرج در قوانین جشنواره تهیه شده است و اجازه می دهد تا فعالیتهای خلاقانه هنرمندان موسیقی قومی از سراسر کشور را که معیارهای هنری و ویژگیهای فرهنگی و موسیقی آنها را شناسایی ، توسعه و حمایت کند. هر منطقه غالب است. .

ثبت نام در این جشنواره از طریق سیستم Bamak از تاریخ 20.04.1400 تا 20.06.14 انجام می شود.

موضوع جشنواره:
مضمون اصلی “وحدت در عزت موسیقی گروه های قومی ایران” بر محورهای سنت ، هویت و کارهای بین قومی و بین قومی بنا شده است. هدف اصلی از انتخاب این موضوع جذب هنرمندان برجسته در این زمینه است.

تعریف مفاهیم:
سنت: ادراک و وفاداری جهانی نسبت به مردم ، شکل گیری خود به خود مفهوم جمعی ، تکامل روند و جریان مداوم ، تغییر و تحول ، مرتب سازی و انتقال کلامی ، سنت عمومی عاملی در فرهنگ گروه های اجتماعی است.
اصالت: اندازه سنج و یکی از معیارها ، ریشه های طبیعی و خلاق ، تولید جمعی بداهه ، عامل انتخاب آنچه ادامه دارد ، برعکس فرهنگ پذیری ، نوع ایده حفاظت در صورت انقراض یا ناپدید شدن ، عامل ملت سازی است.
آثار بین قومی و بین قومی: پدیده های موسیقی قومی را می توان غالباً از این دو منظر مشاهده کرد ، که گاه برخاسته از رفتارها و نیازهای بین قومی است و گاه از روابط بین اقوام.

پس از انتشار این فراخوان ، کارکنان چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای از همه هنرمندان در زمینه موسیقی قومی دعوت به اجرا و تحقیق می کنند ، پس از بررسی و تأیید کارشناسان ، کمیته پذیرش به جشنواره موسیقی منطقه 14 دعوت شد

الف) قسمت اجرای تئاتر
آثار ارائه شده در این فراخوان بر اساس سه محور ارزیابی می شوند: 1- سنت ها و هویت قومی ، 2- اصالت ، 3- نمایش هایی که در داخل گروه های قومی ساخته شده یا در ارتباط با ایرانیان ایجاد شده اند. موسیقی قومی این جشنواره اجازه حضور غیر ژانر و انواع موسیقی آوازی و سازهای مختلف ، شناسایی گروه ها و شرکت در آنها را با تصویب نهایی کمیته پذیرش چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای می دهد. .

شرایط اجرای صحنه ای:

– آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره – 11 سپتامبر 1400 از طریق سیستم “بامک”.
– نمونه های ویدئویی از اجراهای ویدئویی باید با کیفیت مطلوب بارگذاری شوند (بدون جلوه یا هرگونه ویرایش در سیستم بامک).
– مدت زمان نمونه فیلم نباید از 15 دقیقه کمتر باشد.
– بسته به موسیقی هر منطقه ، تعداد مجریان از یک تا سه نفر خواهد بود.
– حداقل سن شرکت در این بخش 30 سال است.
– ارائه مدارک تعهدی را برای جشنواره برای دعوت از متقاضیان ایجاد نمی کند.
– اسناد ارسالی در دبیرخانه جشنواره باقی مانده و مسترد نمی شوند.
– سفر برای گروه ها بسته به قیمت اتوبوس سرویس یا قطار محاسبه و پرداخت می شود.
قرار دادن و پذیرش حمل و نقل از راه دور نصب شده و متصل ، وظیفه ستاد جشنواره است.
– تعیین مکان ، تاریخ ، مدت زمان و زمان اجرا به عهده کارکنان جشنواره است.
– به کلیه پذیرفته شدگان دپارتمان فراخوان ، در صورت تحقق ، همان حقوق و گواهی شرکت در جشنواره تعلق می گیرد.

– این جشنواره فرض می کند که به دلیل انتخاب محدود اجراهای اصلی روزهای جشنواره ، آثار از بین فیلم های ارسال شده در وب سایت جشنواره انتخاب شوند.

– واضح است که اسامی پذیرفته شدگان بخش فراخوان تنها در وب سایت های رسمی جشنواره پس از انتخاب توسط کمیته گزینش منتشر می شود و پیگیری اخبار و اطلاعات به عهده متقاضیان است.

www.nay.ir

www.ifmf.ir

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ایران با تماس با شماره های 09411491754 در تهران و 033432460988 در کرمان آماده پاسخگویی به هرگونه سوال داوطلبان است.

ب) گروه خدمات تحقیقاتی:

نوشتن مقالات و کنفرانس های علمی (داخلی و بین المللی) دو محور این بخش خواهد بود.
مقالات باید به موضوع چهاردهمین جشنواره مرتبط باشد: “وحدت در تنوع موسیقی گروه های قومی: سنت ، اصالت و خلاقیت های بین قومی و بین قومی”. موضوع مقاله ممکن است شامل دیدگاه های زیر باشد: ظهور موسیقی در مناطق ایران که ناشی از گسترش زندگی شهری ، ظهور رسانه ها و اینترنت است ، منجر به گسترش ایده های موسیقی در بین اقوام مختلف شده است.
کنفرانس های علمی جشنواره بعداً در وب سایت جشنواره منتشر خواهد شد.

شرایط ارسال مقاله:

– مهلت ارسال برای دبیرخانه جشنواره از طریق سیستم “بامک” تا 11 سپتامبر 2014.
– مقاله ارسالی نباید قبلاً در هر مجله علمی و مجلسی داخلی یا خارجی یا به زبانهای دیگر منتشر شده باشد ، یا در مرحله چاپ نباشد.
مقاله باید شامل بخشهایی باشد: چکیده فارسی و انگلیسی ، کلمات کلیدی ، مقدمه ، روش تحقیق ، متن تحقیق ، نتیجه گیری ، یادداشت ها و لیست منابع. طول این مقالات (شامل تمام بخشهای مقاله) باید بین 5000 تا 5500 کلمه باشد.
پایان نامه مقاله باید شامل توصیف مسئله ، هدف ، روش تحقیق ، نتیجه گیری ، نتیجه گیری و نتیجه گیری مهم باشد. این بخش باید نماینده کل مقاله ، به ویژه نتایج بدست آمده باشد. حجم چکیده 250 کلمه است و باید توجه داشت که چکیده نباید حاوی منابع باشد.
– در مقالات پژوهشی ، کلمات کلیدی مقاله باید پس از چکیده نوشته شود. تعداد کلمات کلیدی از 3 تا 5 کلمه.
– زیرنویس ها و تعداد عکس ها ، فرم ها و نقاشی ها باید در بالا و پایین آنها با مشخصات و ارجاعات مناسب آورده شود و تعداد هر یک از آنها در متن آورده شود.
کلمات ، توضیحات و غیره اصلاحات و گزینه های آنها باید به ترتیب در متن شماره گذاری شده و در پاورقی انتهای مقاله قبل از منابع درج شود.
نحوه ایجاد پیوند با روش APA.
– صفحه اول باید به نام نویسنده (نویسندگان) ، سمت (درجه علمی) ، آدرس ، تلفن (تلفن) ، ایمیل نویسنده و نام نویسنده مسئول انطباق با نویسنده اختصاص یابد. ستاره باید نمایش داده شود. علاوه بر این ، اگر مقاله از یک پروژه تحقیقاتی یا رساله اخذ شده باشد ، عنوان پروژه یا پایان نامه تحقیق باید در صفحه اول درج شود. صفحه دوم نباید حاوی نام و مشخصات نویسندگان باشد و فقط باید شامل عنوان مقاله ، چکیده و کلمات به زبان فارسی و انگلیسی باشد و در صفحات بعدی خوانده شود.
– نویسنده باید مقاله را با قالب Word Office و PDF به جشنواره ارسال کند.

آخرین مهلت ارسال آثار (اعم از اجرای صحنه ای ، تحقیق و مقاله) 11 سپتامبر است و پس از آن امکان بارگذاری و ارسال آثار به سیستم وجود ندارد.

نحوه ثبت و ارسال آثار

برای ثبت نام در چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ، با کلیک بر روی قسمت دعوت جشنواره یا با کلیک بر روی بخش دعوت جشنواره ، به وب سایت جشنواره www.ifmf.ir بروید یا به وب سایت بامک به آدرس https: //bamak.nay بروید. ir و ثبت نام ابتدا انجام دهید. تمام اطلاعات عمومی درخواست شده را ثبت کنید.

همچنین یک عکس شخصی و یک عکس از کارت ملی یا شناسه خود را در سیستم بارگذاری کنید. (این سیستم از 11 جولای تا 11 سپتامبر باز است).

1- برای ثبت نام ، نیازی به ثبت نام و وارد كردن اطلاعات كلی ندارید و همه مراحل را بطور همزمان برای شركت در جشنواره انجام می دهید. ابتدا می توانید در سیستم ثبت نام کنید و اطلاعات عمومی خود را وارد کنید ، سپس ثبت نام در جشنواره را تکمیل کنید و فایل های ویدیویی و متنی خود را بارگذاری کنید.

2- برای فیلمبرداری با تلفن همراه ، تلفن همراه خود را به صورت افقی نگه دارید و سپس مراقب ضبط فیلم باشید.

3- هنگام ثبت نام برای اجرای مرحله ای ، ثبت نام گروه یا برنامه ضروری است.

4- فرمت های مجاز پرونده های ویدئویی ضبط شده MP4 و WMA است. اگر فیلم را در قالب دیگری خروجی گرفتید ، حتماً آن را با استفاده از نرم افزار تبدیل فیلم به یک قالب مناسب تبدیل کنید.

5- حداکثر حجم فیلم بارگذاری شده در این سیستم 100 مگابایت در نظر گرفته می شود اما در صورت پذیرش کمیته انتخاب جشنواره فیلم ، از متقاضی درخواست پخش فیلم در فضای مجازی می شود. ارسال فیلم ، سی دی ، دی وی دی با کیفیت بالا به دبیرخانه.

5- کلیه اعضای گروهی که به عنوان نوازنده یا خواننده درگیر می شوند باید جداگانه در سیستم بامک ثبت نام کنند.

6- برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام ، لطفا با ایمیل bamak@nay.ir تماس بگیرید یا با شماره 090344832991 (در ساعات کاری) تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره ، لطفا با دبیرخانه جشنواره با شماره های 09411491754 در تهران و 03342460988 در کرمان تماس بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا