سلامت و تندرستی

عینکی برای ناشنوایان ! – پرتال پارسی

عینک هایی با دوربین دیدیم که به نابینایان نشان می داد به دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید که “رای دهندگان” نامیده می شود، کمی با عینک های قدیمی متفاوت است، زیرا دارای میکروفونی است که متن گفته شده توسط دیگران را نشان می دهد.

این عینک که در اسلوونی ساخته شده است، اکنون به عنوان نمونه اولیه ارائه شده است. این عینک که دارای میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند حرف های فردی که در حال صحبت با کاربر است را در متن منتقل کند.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، می توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده تنظیم کرد و گفته می شود کمتر از 100 گرم وزن دارند. گزارش ها نشان می دهد که یک باتری برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی است.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر شامل صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که نتوانست به هدف مالی خود دست یابد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم یک برنامه کاربردی است که توسط Google Glass توصیه شده است. با این حال، بلندگو مجبور بود با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک آفتابی را می توان با قیمت 540 دلار خریداری کرد، زیرا هنوز کاملاً تجاری نیست. اگر این عینک به مرحله تولید برسد، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا