اقتصادی

عکس | خسارت عظیم فرود پهپاد در مکانی غیرمعمول

یک پهپاد ساخته شده توسط شرکت تابعه آلفابت Wing هنگام تحویل غذا بر روی یک خط برق 11000 ولتی در بریزبن استرالیا فرود آمد که باعث آتش سوزی شد و برای مدت کوتاهی برق بیش از 2000 خانه و کسب و کار را قطع کرد.

عکس آسیب بزرگ فرود پهپاد در مکانی غیرعادی

Wing با آزمایش های تحویل پهپاد در استرالیا پیشرفت ثابتی داشته است، اما این حادثه برخی از چالش های پیش روی چنین پروژه هایی را برجسته می کند. شرکت تامین برق Energex ظرف 45 دقیقه پس از حادثه برق را به 2000 مشتری بازگرداند، اما 300 مشترک به مدت سه ساعت در تاریکی رها شدند.

سخنگوی شرکت دنی دونالد به The Age گفت که پهپاد پس از این حادثه آتش گرفت و سقوط کرد.

بیانیه الفبا در مورد حادثه هواپیمای بدون سرنشین

سخنگوی Wing همچنین به خبرگزاری گفت که هواپیمای بدون سرنشین آنها اقدام به “فرود از پیش کنترل شده” کرده است. [اما] بالاخره در خط برق متوقف شد. شرکت متعلق به آلفابت بابت هرگونه اختلال عذرخواهی کرد و گفت که در حال بررسی این حادثه است.

دونالد خاطرنشان کرد که هیچ آسیب دائمی به خطوط یا خطوط برق شهر وارد نشده است، بنابراین Energex Wing به دنبال خسارت نیست. با این حال، او به افرادی که از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند هشدار داد که مراقب خطوط برق باشند.

او به ABC گفت: پانزده سال پیش از مردم خواستیم مراقب باشند که بادبادک‌های خود را در کریسمس با بچه‌هایشان کجا پرواز می‌کنند. ما اکنون از والدین می‌خواهیم که مراقب باشند فرزندانشان پهپادهای خود را به کجا می‌برند.

در سال 2019، آلفابت مجوز استفاده از پهپادهای خود را برای ارسال غذا و دارو به استرالیا دریافت کرد. از آن زمان، این سرویس محبوب شده است. در هشت ماه اول سال 2021، وینگ بیش از 50000 سفارش را در کوئینزلند با پهپاد تحویل داد. او اخیراً این روند را در دالاس آمریکا آغاز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا