اقتصادیکسب و کار ویژه

علت روشن شدن چراغ دودکش پکیج

روند کار به این صورت است که مشعل دستگاه از طریق سوخت ورودی، که در اکثر انواع  این سوخت از نوع گاز طبیعی است، روشن شده و با گرم شدن آب درون منبع انبساط آن چرخه تولید آب گرم مصرفی و گرمایش آغاز می شود. در صورت خرابی پکیج خود به نمایندگی ایران رادیاتور مراجعه کنید.

تعمیر سنسور دود پکیج |دودکش دوجداره پکیج ایمرگاس

مهمترین قسمت چرخه کار کردن پکیج به خروج گازهای حاصل از احتراق در دستگاه مربوط می شود.

در گذشته سیستم های به اندازه زمان حال پیشرفته نبودند، بنابراین اگر کوچکترین مشکلی در خروج آلاینده ها از دستگاه صورت می گرفت، پکیج همچنان به کار خود ادامه می داد و چه بسا باعث خطرات جانی برای کاربران می شد.

اما خوشبختانه به رشد تکنولوژی و طراحی و تولید پکیج های هوشمند، احتمال وارد شدن آسیب از طریق پکیج به مصرف کننده بسیار پایین است.

مشکلات رایج در پکیج مرتبط با خرابی دودکش دستگاه

در نهایت خرابی دودکش و نمایش کد خطای دودکش در دستگاه به عدم روشن شدن پکیج ختم می شود.

از جمله دلایل نمایش ارور خطای دودکش پکیج، عبارتند از:

  • خرابی فن دستگاه
  • وجود مشکل در پرشر
  • نقص در برد پکیج

چنانچه دستگاه با ارور دودکش مواجه شود، سرویسکار پکیج می تواند برای تست دستگاه بدون نیاز به برد و پرشر بر اساس مراحل زیر اقدام کند:

  1. تشخیص خرابی پرشر دستگاه بدون نیاز به پرشر اضافی

از آنجا که یکی از دلایل نمایش خطای دودکش در پکیج در خرابی پرشر دستگاه خلاصه می شود، برای اینکه بدون نیاز به پرشر اضافی از سالم یا معیوب بودن این وسیله مطمئن شویم، باید پرشر را به صورت جداگانه تست کنیم.

برای این منظور باید قبل از اینکه پکیج را روشن کنید، ابتدا فیش های پرشر را از روی پکیج جدا کنید. سپس دستگاه را ریست کرده و پس از روشن شدن فن دستگاه سیم های پرشر را یکسره کنید.

در صورتی که پکیج در این حالت، یعنی با وجود قطع بودن فیش های رابط پرشر به دستگاه روشن شود، نشان دهنده خراب بودن پرشر پکیج است، که نیاز به تعویض دارد.

در چنین شرایطی دو حالت می تواند وجود داشته باشد، یا برد دستگاه خراب است که به فن فرمان روشن شدن نمی دهد و یا فن پکیج دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد.

برای تشخیص سالم یا معیوب بودن فن پکیج باید این قطعه را همانند پرشر دستگاه به صورت جداگانه چک کنیم.

برای این منظور ابتدا فیش های برق ورودی به فن از طریق دستگاه را قطع می کنیم، تا برق به برد دستگاه بازنگردد.

سپس برق 220 ولت را به سوکت های مربوط به فن دستگاه متصل می کنیم، چنانچه فن پکیج در این حالت به کار افتاد، به این معنی است که مشکل مربوط به برد دستگاه است که نیاز به تعمیر دارد.

در صورتی که با وجود برق ورودی به سوکت های فن باز هم این قطعه روشن نشد، نشان دهنده خراب بودن فن پکیج است.

ارور خرابی دودکش در پکیج که در نهایت به عدم روشن شدن این وسیله منجر می شود، از جمله مشکلات رایج و مهم در پکیج که باید هرچه سریع تر برای رفع آن اقدام شود.

توضیحات داده شده در این مطلب و فیلم داخل آن می تواند کمک بزرگی برای سرویسکارن پکیج در خصوص رفع عیب ارور دودکش بدون نیاز به برد و پرشر اضافی باشد.

روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون دلایل گوناگونی دارد. در این مقاله آن را بررسی می کنیم. و راه هایی برای رفع این مشکل ارائه میکنیم. روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون متداول ترین مشکل می باشد. روشن شدن چراغ خطا در این مدل از پکیج دیواری نشان از بروز اختلال در خروجی گازهای حاصل از احتراق و یا ایراد در برد الکترونیک می .باشد. سیستم تهویه راه اندازی نمی شود. و چراغ دودکش پکیج آریستون روشن میشود

راه حل

دلایل روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون را ما در زیر برای شما لیست کرده‌ایم. در این بین مسدود بودن مسیر دودکش و یا کثیف بودن واحد تخلیه گازهای احتراع یا همان فن از این موارد متداول تر میباشد:

  • گرفتگی دودکش
  • کثیف بودن فن
  • خرابی سنسور فن
  • خرابی اتصال بین فن و پرشر
  • خرابی برد الکترونیک
  • خرابی ونتوری

تامین اکسیژن کافی مورد نیاز دستگاه

برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ دودکش پکیج آریستون تنها کاری که باید انجام دهید؛ این است که، دودکش پکیج تان را بررسی کنید که حتما سر جای خود قرار داشته باشد. در صورتی .که دستگاه دودکش نداشته باشد احتمال ریختن آشغال درون فن دستگاه و بروز ایراد و روشن شدن چراغ دودکش وجود دارد مسیر دودکش تا پشت بام را بررسی کنید که حتماً کلاهک H داشته باشد. ومسیر آن کاملاً باز و عاری از مواد مسدود کننده باشد. در نهایت می توانید دکمه ریست دستگاه را زده و درصورت عدم رفع مشکل با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دلیل روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، ۷ دلیل برای روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون دخیل می باشند. حتماً باید دستگاه به صورت دوره‌ای سرویس شود. حتماً باید از محافظ برق در .ورودی دستگاه استفاده کنید. که نوسان برق به دستگاه آسیب وارد نکند. و کلی نکات دیگر؛ که با رعایت آنها کمتر با خطای روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون مواجه می شوید در بالای همین مقاله ما راه حل رفع این مشکل را نیز برای شما شرح دادیم. و راه حل رفع روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون را برای شما به تفصیل شرح دادیم. در زیر مواردی :که برای جلوگیری از بروز مجدد این خطا موثر هستند را برای شما لیست کرده ایم

  1. بررسی مداوم مسیر لوله دودکش
  2. سرویس سالیانه پکیج دیواری
  3. استفاده از محافظ برق درِ ورودی دستگاه
  4. جلوگیری از ورود پرندگان به محل نصب پکیج در بالکن
  5. تامین اکسیژن دستگاه
  6. استفاده از دودکش استیل برای دستگاه

خلاصه

  • دلیل بروز مشکل روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون به این دلیل می باشد که یا برد الکترونیک معیوب است و یا برد الکترونیک از روشن شدن سیستم تهویه و سپس خود دستگاه به دلیل وجود مشکل امنیتی حاصل از احتراق جلوگیری می‌کند. یعنی امکان خروج گازهای حاصل از احتراق وجود ندارد و برد الکترونیک به گونه‌ای طراحی شده است که در این مواقع .از روشن شدن دستگاه جلوگیری میکند. برای رفع مشکل وقتی از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کردید، باید از یک تکنسین مجاز برای رفع مشکل کمک بگبرید. وی با برسی علت روشن شدن چراغ دودکش در پکیج آریستون شما رفع علت روشن نشدن پکیج آریستون
  • علت خراب شدن پکیج آریستون
  • علت روشن شدن چراغ قرمز در پکیج آریستون

روشن نشدن پکیج آریستون، یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند. روشن نشدن پکیج به‌ویژه در فصل زمستان می‌تواند بسیار دردسرساز باشد. چرا که در این صورت در چلۀ زمستان نه خبری از آب گرم است و نه سیستم گرمایشی برای منزل. امروزه نیز استفاده از پکیج به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است؛ بنابراین در صورت بروز مشکل، تمام زمستان را باید در سرما سپری کرد. پکیج آریستون یکی از برندهای خوب و باکیفیت تولیدکنندۀ پکیج است؛ اما گاهی مشکلاتی نظیر مشکل فوق برای پکیج آریستون به وجود می‌آید؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم با بررسی علت روشن نشدن پکیج آریستون، مشکل گفته شده را رفع کنیم.

علت خراب شدن پکیج آریستون

حتماً شما که مشغول خواندن این مطالب هستید، دچار مشکل در رابطه با پکیج آریستون شده‌اید. احتمالاً برای همه ما پیش می‌آید که پکیج روشن نشود و یا خاموش و روشن شود. این مشکل از وجود یک عیب مکانیکی نشئت می‌گیرد؛ بنابراین این دلایل را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

چرا پکیج آریستون روشن نمی‌شود؟

مشکل در پریز برق

اولین مسئله‌ای که باید بررسی شود، چک کردن پریز برق است. شاید تنها دلیلی که باعث روشن نشدن پکیج آریستون شده است، خراب شدن پریز برق است؛ بنابراین از سالم بودن پریز اطمینان حاصل نمایید.

سیم برق پکیج

دومین دلیلی که سبب روشن نشدن پکیج می‌شود، مشکل در کابل برق است. بروز قطعی و یا اتصالی در این بخش، می‌تواند مانع از روشن شدن پکیج شود.

دودکش و شیر گاز پکیج

در این بخش لازم است دودکش را بررسی کنید. ازآنجایی‌که پکیج آریستون یک پکیج هوشمند است، در صورت مشکل در دودکش جهت جلوگیری از خطر روشن نمی‌شود. شاید طول دودکش مناسب نبوده و یا به‌طور صحیح نصب نشده باشد. از طرفی شیر گاز را بررسی کنید. ممکن است خراب بودن شیر گاز مانع از رسیدن گاز کافی باشد. در این صورت پکیج گاز مورد نیاز را دریافت نمی‌کند. درنتیجه روشن نمی‌شود.

میزان هوای ورودی و خروجی

هوایی که به پکیج وارد و یا خارج می‌شود، برای روشن ماندن پکیج باید بررسی شود.

وجود هوا در پکیج

احتمالاً شنیده‌اید که هوای موجود در لوله‌ها سبب مشکلات زیادی در پکیج می‌شود. این مشکل بیشتر در صورتی ایجاد می‌شود که جنس لوله‌های پکیج نامرغوب باشد. به‌هرحال در این صورت به‌جای آب، هوا وارد لوله می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم با بهره‌مندی از سرویس مداوم پکیج، جلوی بروز این مشکلات را بگیرید. درصورتی‌که درون لوله‌های پکیج هوا وجود داشته باشد، مانع از گرم شدن پکیج و یا روشن شدن شعله می‌شود. هوای درون لوله سبب ایجاد انسداد و به هم خوردن عملکرد طبیعی پکیج خواهد شد؛ بنابراین برای رفع مشکل لازم است پکیج را هواگیری کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا