اقتصادی

عراق چقدر نفت صادر می کند؟

صادرات نفت عراق از ابتدای این ماه رو به افزایش است و این نشان می دهد که اوپک ، دومین عضو بزرگ جهان ، همچنان به تولید بیشتر نفت از سهمیه خود ادامه می دهد.

به گزارش پرتال پارسی ، آمار و داده‌های Refinit Ikan از دو منبع صنعتی نشان می دهد که صادرات نفت عراق در 20 روز اول ژوئیه به 2.70 میلیون بشکه در روز رسیده است ، تغییر در آمار رسمی عراق از جنوب این فصل. طولی نکشید.

اوپک و متحدانش ، معروف به گروه اوپک پلاس ، پس از افزایش قیمت نفت و کاهش شدید تقاضا برای افزایش قیمت نفت ، در ماه مه 1.06 میلیون بشکه کاهش یافت. در طول روز.

داده های ماه ژوئیه نشان می دهد که عراق نتوانسته است تعهدات خود با اوپک پلاس را برآورده کند و بیشتر از آنچه که در ماه ژوئیه پیش بینی شده بود صادر می کند.

عراق به اوپک پلاس گفته است که با کاهش بیشتر تولید در ماه های آینده ، بیشتر از سهمیه های خود را در ماه مه و ژوئن تولید خواهد کرد.

جنوب عراق مرکز اصلی تولید نفت کشور است ، بنابراین کاهش تولید عراق باید به میزان قابل توجهی از صادرات منعکس شود.

شرکت نفت که نظارت بر صادرات نفت را انجام می دهد ، به طور متوسط ​​2.9 میلیون بشکه در روز از پایانه های جنوبی عراق از جمله بصره صادر می کند ، از ماه ژوئن روزانه 240،000 بشکه کاهش می یابد.

دانیل گربر ، مدیرعامل پترولیوم لجستیک ، به رویترز گفت: “كاهش صادرات باید نتیجه اراده سیاسی برای كاهش عرضه تلقی شود.” با این حال ، صادرات ضعیف در هفته گذشته عمدتا به دلیل هوای بد صورت گرفته است ، که بار را برای چند روز به تعویق انداخته است.

در دوره های قبلی کاهش تولید اوپک پلاس ، که از سال 2017 آغاز شد ، بغداد نمی خواست به این گروه بپیوندد و همیشه کمترین سطح را در بین اعضای اوپک داشته است. اما این بار عراق اعلام کرده است که علاقه مند به حفظ توافق فعلی اوپک به علاوه است.

با این حال ، صادرات نفت از شمال عراق در ماه ژوئیه افزایش یافته است. تاکنون صادرات نفت به شمال عراق به 450،000 بشکه در روز رسیده است که این رقم در ماه ژوئن از 370،000 بشکه در روز است. رشد صادرات شمال به این معنی است که از اوایل ماه ژوئیه صادرات عراق روزانه 80،000 بشکه افزایش یافته است.

طبق گزارش رویترز ، عراق 88 درصد از تعهدات خود در اوپك پلاس را در ماه ژوئن انجام داده است و اگر صادرات آن در ماه ژوئیه پایدار بماند ، میزان حفاظت از این كشور به 65 درصد می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا