رویدادها و حوادث

عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مشکلات آب شرب غیزانیه اهواز

اخبار آفتاب:

بانک اطلاعات دولت شرکت آب و فاضلاب خوزستان از مشکلات موجود در زمینه تأمین آب آشامیدنی در منطقه گزانیان عذرخواهی کرده است.

استاندار خوزستان روز دوشنبه گفت: آبرسانی به منطقه گزانیهیه اهواز طی دو هفته به اتمام می رسد و آب سالم و پایدار در این منطقه وجود خواهد داشت.

ABFA خوزستان به دلیل مشکل آب آشامیدنی در گازیانیان اهواز عذرخواهی می کند

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “مسئله آب در منطقه جیزانی از سال 1996 به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. این پروژه مهم و بزرگ است؛ وام این پروژه 450 میلیارد ریال است ، بنابراین بخش غربی ، مشرا و بخشی از غزنویید بزرگ به آب پایدار دسترسی پیدا می کنند.

وی توضیح داد: “این پروژه طبق برنامه در حال پیشرفت است و آبرسانی در 2 هفته آینده تأمین خواهد شد. البته 6 کیلومتر از این جاده در روستاهای صفیرا و ناجا به دلیل سایش و پارگی نیاز به تعویض دارد و بودجه در 30 تا 45 روز آینده تأمین و اضافه می شود.

جیزانیا نام یکی از سه ولسوالی اهواز است که مردم با وجود محاصره شریان های نفت ، سالهاست که از آن تشنه هستند.

گزانیا با قلب حدود 300 حلقه چاه در قلب میدان نفتی اهواز واقع شده است. در این شهر 80 روستا و 25000 نفر زندگی می کنند و به دلیل ضررهای زیادی که در قلب ثروت مانند روغن وجود دارد ، نام آن همیشه روی لبهاست.

احداث محل دفن زباله و بازیافت در اطراف این منطقه و بوی زباله و روستاهای سیلاب ، آلودگی بسیاری از جاده ها ، نبود زیرساخت های فرهنگی و مدارس ، یکی از بزرگترین مراکز گرد و غبار در منطقه ، نشت محیط زیست فقط برخی از مشکلات برای ساکنان میدان نفت است. اما بزرگترین مشکل آن کمبود آب آشامیدنی برای مردم است که زمینه را برای مردم تنگ می کند.

ساکنان غزنی بارها و بارها با اشاره به جای خالی ، اعتراض در برابر کمبود آب و بارها جمع شدن در جلوی دفتر استانداری از مسئولان خواسته اند تا در حل این مشکل کمک کنند.

با ظهور کورو ویروس و هشدارهای مسئولان بهداشت ، هر چه بیشتر مردم به نیاز به آب آشامیدنی توجه می کنند ، اما آب در غزنی در برخی روزها کم و زیاد است. مانند سالهای گذشته ، کامیون های آبی در ساعات مشخصی از روز ، آب را به روستاهای جیزانیا منتقل می کردند و مردم مجبور بودند این تعداد محدود آب را در صف های طولانی جمع کنند.

با گرم شدن هوا ، نیازهای جمعیت افزایش یافت و اکنون مردم غزنویید به مدت چند روز به همان مقدار سهمیه آب از دست دادند. مقامات می آیند.

دکمه بازگشت به بالا