رویدادها و حوادث

ظرفیت سازی تخصصی برای آموزش و مداخله مددکاران داوطلب در بحران

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی حضور و مداخله مددکاران داوطلب این جمعیت در زمان وقوع بلایا و بحران‌ها، از آموزش تکمیلی و ظرفیت سازی تخصصی این سازمان برای ارائه خدمات اجتماعی در بحران متناسب با قشرهای آسیب دیده و افزایش دسترسی به خدمات اجتماعی آن‌ها از سوی سازمان متبوعش خبر داد.

به گزارش پرتال پارسی، وحید سلیمی در این باره افزود: به استناد ماموریت های سازمان داوطلبان در اساسنامه جمعیت هلال احمر، تامین سلامت ، بازتوانی و مددکاری اجتماعی در بحران جایگاه خاصی داشته و توجه به نقش مداخله گرایانه مددکاران داوطلب در بحران‌ها و نیز خدمات پیشگیرانه و جامعه محور، دیگر به عنوان بخش حاشیه‌ای در حوزه خدمات هلال احمر محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مددکاری یک حرفه تخصصی است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت و نیاز جدی به بازنگری در این حوزه و تولید دانش ، به اشتراک گذاری تجربه و دستاوردهای جدید جمعیت هلال  احمر در این حرفه، آموزش های مدونی از سوی این سازمان برای مددکاران داوطلب ارائه می‌شود تا بتوان ضمن فراهم آوردن حضور پررنگ آن‌ها هم در بحران‌ها و هم در خدمات پیشگیرانه داوطلبی جمعیت هلال احمر، از نظرات آن‌ها در عرصه سیاستگذاری‌های اجتماعی نیز بهره مند شد.

رئیس سازمان داوطلبان تصریح کرد:در حال حاضر ۲ هزار مددکار داوطلب آموزش دیده و تخصصی جمعیت هلال احمر ظرفیت پایداری برای ارائه خدمات در سه حوزه اجتماعی، پیش‌گیری و بحران در سراسر کشور ایجاد کرده اند.

سلیمی توضیح داد:  اگر این نیروها در هر استانی آموزش ببینند، می‌توانند در بحران‌ها مداخله کنند چراکه فرهنگ و ظرفیت های بومی و محلی را می‌شناسند و در برقراری ارتباط می‌توانند کمک کنند؛ ضمن آنکه هزینه ارسال نیرو به مناطق بحران زده را تحمیل نخواهند کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در مراسم روز جهانی و ملی مددکاری اجتماعی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، از مددکاران برگزیده سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به پاس اثرگذاری در مهار آسیب‌های اجتماعی و نقش آنان در کنار خدمات درمانی بسیار مهم و تکمیل کننده کار درمان، با اهدا لوح تقدیر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا