بین الملل

طرح آمریکا-اسرائیل برای مرحله پس از عباس؛ انتخاب جایگزین برای او در تسهیلات اقتصادی

علیرغم افزایش عصبانیت فلسطین از خودمختاری فلسطین ، به نظر نمی رسد که نه آمریکایی ها و نه طرف اسرائیلی از احتمال از سرگیری خودمختاری فلسطین ناامید نشوند ، زیرا اقدامات فعلی آنها از رام الله استفاده می کند که مبتنی بر منابع مالی است ، اما به جای برخی اقدامات سیاسی در مورد آینده رئیس جمهور پس از محمود عباس و با توجه به نگرانی های ایالات متحده و اسرائیل در مورد احتمال حماس. جای خالی مورد انتظار به کرانه باختری اشغال شده ارسال می شود.

به گزارش روزنامه لبنانی الاحبار ، با توجه به وخیم تر شدن وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین و نمایه پایین آن پس از بسیاری از درگیری های ملی ، دولت ایالات متحده در حال همکاری با کابینه رژیم صهیونیستی برای تدوین برنامه جدیدی برای احیای آن است. خودمختاری فلسطین از نظر اقتصادی در واکنش به آماده سازی محمود عباس برای اولین روز پس از استعفا از ریاست جمهوری در مورد ساختار سیاسی فلسطین آغاز شد. با توجه به اینکه رام الله نقشه ای برای استفاده از آن برای تحت فشار قرار دادن تل آویو ندارد ، در تلاش است تا از ایالات متحده حمایت کند تا روند صلح مبتنی بر صلح اقتصادی را بازگرداند زیرا رام الله سعی در مقابله با اوضاع امنیتی دارد. بهبود اوضاع اقتصادی در کرانه باختری و نفتالی بنت نخست وزیر جدید اسرائیل ، علی رغم تیراندازی اخیر از گزینه “وجود یک شریک واقعی فلسطینی” ، راه حل “دو کشور” را احیا می کند. “نه ، این گزینه امکان پذیر نیست.”

یک منبع ارشد در تشکیلات خودگردان فلسطین به الاهبار گفت: طرح آمریکا و اسرائیل ، که در حال حاضر با برخی مقامات فلسطینی در حال گفتگو است ، با هدف ایجاد منابع جدید حمایت مالی از این سازمان و تقویت دستگاه های امنیتی آن است. رئیس ستاد وزارت امور خارجه آمریکا در امور فلسطین و اسرائیل اجازه نخواهد داد که وضعیت در آینده بدتر شود و او در حال حاضر در حال مذاکره با مقامات آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد کمیته مشترک برای تسهیل فعالیت های اقتصادی است. سازمان. شکری بشاره ، وزیر دارایی فلسطین به نمایندگی از رام الله ، بر لزوم برقراری اعتماد بین اشغالگران و فلسطینیان با ارائه فرصت های مختلف به یکدیگر و تجدید نظر در توافق نامه اقتصادی پاریس برای پایان دادن به اوضاع وخیم تأکید کرد. .

روزنامه عبری زبان هاآرتص می نویسد که در مذاکرات برای ایجاد کمیته مشترکی در این زمینه پیشرفت حاصل شده است. برخی منابع داخلی فلسطین همچنین فاش کردند که حسین الشیخ ، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان ، پیامی به دفتر بنت فرستاده و از وی خواسته است برای نجات تشکیلات خودگردان در بحران مالی فعلی اقدام کند. الشیخ در گفت: “وضعیت مالی در فلسطین به دلیل کاهش درآمد داخلی و کمک های خارجی و همچنین بحران و نگهداری بسیاری از درآمد مالیاتی که آینده تشکیلات خودگردان و منافع آن را تهدید می کند ، بحرانی بوده است.” بیانیه ای. جنبش حماس و طرح مقاومت مسلح هستند. “

وی خواستار بهبود اوضاع در سرزمین های فلسطین و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطینی و دستگاه امنیتی وابسته به آن برای مقابله با برنامه های انتفاضه مورد حمایت حماس و برخی از طرف های خارجی در کرانه باختری اشغالی شد. چند هفته بعد ، تل آویو در پاسخ به بیانیه کتبی رام الله ، کمیته های مشترکی را برای تصویب پیشرفت اقتصادی که تضمین درآمد بیشتر این سازمان و گفتگوهای پشتیبانی با احزاب بین المللی ، به ویژه ایالات متحده ، برای بازگرداندن 400 میلیون دلار خود است ، مورد بررسی قرار داد – بهبودی یک ساله در جریان مذاکرات با نماینده آمریکا ، فلسطینیان تأکید کردند که فلسطینیان در کرانه باختری باید بهبود واقعی اقتصادی و امکان افزایش اشتغال و اشتغال در سرزمین های فلسطین و همچنین احتمال افزایش تعداد کارگران را به روشنی درک کنند. پس از درگیری های اخیر در غزه و لغو انتخابات ، مردم به ترور نزار بانات ، فعال فلسطینی اعتراض کردند و قول دادند که در مقابل خودمختاری فلسطین مشت آهنین به آمریکا و اسرائیل بزنند. توسط عملیات خصوصی یا علیه نیروهای مهاجم در شهرهای کرانه باختری.

اما به گفته برخی منابع ارشد در تشکیلات خودگردان فلسطین ، مهمترین و حساس ترین مسئله برای آمریکایی ها در مرحله بعدی آینده این سازمان پس از عزیمت محمود عباس 85 ساله است که از نظر جسمی وضعیت بهتری نسبت به خود دارد است. هفته گذشته ایالات متحده و اسرائیل مذاکرات علنی با تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دادند و از وی خواستند تا وضعیت داخلی خود را حل کند تا حماس نتواند اوضاع سیاسی فلسطین را کنترل کند.

براساس این گزارش ، آمریکایی ها بر لزوم اصلاح ساختار سیاسی فلسطین در مرحله بعدی و تصویب قانونی که در صورت استعفا یا مرگ محمود عباس ، ریاست جمهوری امکان پذیر است ، تأکید کردند و انتخابات امکان پذیر نیست. . با انحلال شورای قانونگذاری دو سال پیش ، عباس اکنون از تمام اختیارات قوه مجریه و مقننه برخوردار است ، بنابراین می تواند قانون جدیدی را در مورد ریاست جمهوری تصویب و مطابق خواسته های ایالات متحده و اسرائیل جانشین تعیین کند. . اما برخی از مقامات فلسطینی می گویند این تصمیم مبتنی بر بهبود اوضاع اقتصادی در کرانه باختری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا