اقتصادی

ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها

یک محقق در انستیتوی تجارت و تحقیقات در یادداشتی در مورد شرکت های نوپا نوشت: سیستم حقوقی ایران قانون خاصی ندارد که همه جوانب کسب و کار نوپا را پوشش دهد. بنابراین ، برای توسعه استارتاپ ها ، ایجاد شرایط لازم برای پاسخگویی به چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند ، حمایت از همه بازیگران در این زمینه و تسهیل تجارت برای آنها و همچنین انجام اقدامات لازم برای حل مشکلات ، ضروری است. تجارت نوپا در بخشهای مختلف.

به گزارش پرتال پارسی ، در یادداشتی از وحید کریمی ، “تجارت املاک و مستغلات (یک شرکت نوپا) در دهه اخیر بسیار سریع رشد کرده است ، بنابراین از طرق مختلف منجر به نگرانی و مشکلات می شود.” در عین حال ، موارد حقوقی و مشکلات مربوط به آن وجود دارد که مهمترین آنها قوانینی است که با سرعت رشد و توسعه این نوع تجارت مطابقت دارد. بسیاری از کشورها قانون خاصی برای تنظیم این نوع تجارت ندارند ، اما این قانون در اشکال مختلف از جمله قوانین مربوطه که حاوی مقررات مربوط به این تجارت است ظاهر شده است.

مقررات پشتیبانی و مدیریت کسب و کار اصلی: تمرکز بر روی استانداردهایی مانند ساده سازی روش ها و رویه ها ، کمک مالی ، کمک مالی ، معافیت از برخی هزینه ها و هزینه ها ، کمک مشاوره ای ، ارائه اطلاعات لازم ، کمک در توسعه زیرساخت های لازم ، توسعه و تأیید موارد مرتبط رشته ها و دوره ها ، کمک در تجارت ، دسترسی به بازارهای خارجی ، حمایت از حقوق مالکیت معنوی مرتبط ، کمک در جذب سرمایه خارجی و کمک به احیای مجدد پس از تعطیلی یا ورشکستگی.

سیستم حقوقی ایران قانون خاصی ندارد که تمام موضوعات مربوط به کسب و کار نوپا را پوشش دهد. بنابراین ، چنین مشاغلی ، مانند سایر نهادهای تجاری در زمینه تجارت ، باید از قوانین و مقررات عمومی حاکم بر تجارت و کارآفرینی و سایر قوانین و مقررات ، مانند قوانین اتحادیه های صنفی و دستورالعمل های اجرایی و دستورالعمل ها پیروی کند. فعالیت های خود را در رابطه با هر کلاس شروع کرده و ادامه دهند ، به عنوان مثال ، گرفتن مجوز و پیروی از قوانین رسمی مصوب.

بنابراین ، برای توسعه استارتاپ ها ، ایجاد شرایط لازم برای پاسخگویی به چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند ، حمایت از همه بازیگران در این زمینه و تسهیل تجارت برای آنها و همچنین انجام اقدامات لازم برای حل مشکلات ، ضروری است. تجارت نوپا در بخشهای مختلف. بعلاوه ، این نوع مشاغل مبتنی بر همکاری بین افراد با سلیقه و دیدگاه های مختلف است که غالباً مدیریت شغل را بر عهده دارند و در قوانین و مقررات عمومی یا شرایط عمومی رویکرد حرفه ایی به حقوق و تعهدات خود ندارند. با آنچه در قرارداد قید شده است آشنا نیستند و در بسیاری از موارد به دلیل عدم نگرش حرفه ای به تجارت ، قرارداد بین شرکا منعقد نمی شود.

بر این اساس ، برای جلوگیری از بروز اختلافات احتمالی حقوقی و اختلاف نظر بین سرمایه گذاران و م foundسسان یک کسب و کار نوپا و مدیریت و سازماندهی آنها ، تهیه و تصویب مقررات مناسب این تجارت مطابق با این استانداردها ضروری است. با این حال ، تنظیم به تنهایی کافی نیست و علاوه بر اجرای صحیح آن ، لازم است بر فعالیت این امکانات نظارت شود تا اطمینان حاصل شود که از آنها برای هیچ هدف ممکن استفاده نمی شود.

بنابراین ، در بسیاری از موارد ، روشن است که چندین نقص حقوقی در سیستم حقوقی ایران وجود دارد. این شکافها عمدتاً در قراردادهای مرتبط ، حقوق مالکیت معنوی و حمایتهای لازم وجود دارد ، بنابراین در این موارد هیچ قانون خاصی وجود ندارد ، مگر در مورد شرکتهای دانش بنیان. در نتیجه ، تدوین قوانین و مقررات مناسب بر اساس تحقیقات مقایسه ای در این زمینه ضروری است.

یادداشت های مهم:

1- مطالعه پیش نویس های مختلف معیارهای حقوقی ، مالی و اقتصادی برای توضیح شرایط مختلف ، با در نظر گرفتن رشد سریع شرکت های نوپا و تنوع بالای فعالیت ها در صنایع و بخشهای مختلف و تأثیر مثبت آن بر کشور ، ضروری است. اقتصاد ابعاد این تجارت

2- بر اساس تحقیقات تطبیقی ​​با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، تدوین و تصویب قوانین مناسب برای حمایت از شرکتهای نوپا امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

3- تدوین قوانین و مقرراتی با هدف مدیریت و رهبری این نوع مشاغل با تأکید بر قراردادهای مرتبط ، حقوق مالکیت معنوی و ابزارها و حمایت های لازم ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا