رویدادها و حوادث

ضرورت ایجاد یک متولی واحد برای حوادث کوهستان

فرمانده یگان پلیس پیشگیری کوهستانی تهران بر ضرورت سازماندهی و استقرار یک نگهبان واحد برای بلایا در مناطق کوهستانی شمال تهران تأکید کرد.

سرهنگ محمد مقدسی در گفت وگو با پرتال پارسی ، با اشاره به موقعیت جغرافیایی تهران گفت: شمال تهران با دامنه های جنوبی البرز که دارای زمین کوهستانی و بسیاری از استراحتگاه ها در همه مناطق است هم مرز است.
وی دلیل حضور مردم و البته کوهنوردان در این مناطق را بیان کرد و گفت: علی رغم اینکه سالانه ده ها هزار نفر از جمله کوهنوردان به این مناطق سفر می کنند ، متأسفانه ستاد ضد بحران خاصی در کوهستان وجود ندارد.

مقدسی با تأکید بر لزوم ایجاد چنین ستادی خاطرنشان کرد: حضور این ستاد شامل پلیس ، آتش نشانی ، هلال احمر ، اورژانس ، سازمان هواشناسی ، فدراسیون کوهنوردی و … خواهد بود. باید در مدیریت حوادث و حوادث در این مناطق گنجانده شود. بسیار موثر خواهد بود.
فرمانده پلیس پیشگیری از کوهستان تهران با بیان اینکه شرایط کوه با بستن مسیر یا پیاده روی مانع رسیدن آن نمی شود ، گفت: در برخی موارد سازمان هواشناسی پیامی ارسال می کند و ممکن است مجموعه تعطیل شود. . اما باز هم ، در حین گشت زنی ، ماموران ما متوجه شجاعت کوهنوردان از مسیرهای دیگر می شوند. بنابراین ، باید یک ستاد ویژه برای مقابله با بلایا و بحران های موجود در کوه های شمال تهران ایجاد شود و همه آژانس ها ملزم به رعایت مصوبه آن شوند.

به گزارش پرتال پارسی ، هفته گذشته ، در همان روز ، طوفان و بهمن منجر به کشته شدن 12 نفر از هموطنان ما ، بیشتر کوهنوردان حرفه ای ، در کوههای مرتفع شمال تهران شد ، از جمله دکتر سید مصطفی فاطمی ، سردبیر پیشین پرتال پارسی.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا