وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، آموزش شیوههای جذاب تدریس، باز طراحی نظام فنی و حرفهای و نیز ایجاد شبکه ملی و باز طراحی کتابهای درسی گفت: وقتی با تعمق و تامل به مشکلات نگاه میکنیم به وضوح میتوان دریافت که راه حل همه آنها از اساس و بنیان در مدرسه است.
به گزارش پرتال پارسی، رضامراد صحرائی با حضور در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دیدار صمیمانه با مولفان و کارشناسان برنامهریزی درسی پیرامون اهمیت نقش این سازمان به گفتوگو نشست.
وی در این دیدار گفت: این سازمان که به مثابه قلب آموزش و پرورش است باید بیش از هر زمان مورد توجه قرار گیرد و این توجه از آن منظر است که همه بدانند سازمان پژوهش چه جایگاهی دارد و چگونه باید به آن نگریست لذا حضورم برای دومین بار در طی شش ماه گذشته نشان از اهتمام وزارت به این سازمان، مولفان کتابهای درسی و همچنین بدنه کارشناسی دارد.
صحرایی ادامه داد: وقتی با تعمق و تامل به مشکلات نگاه میکنیم به وضوح میتوان دریافت که راه حل همه آنها از اساس و بنیان در مدرسه است. و پس از رسیدن به شعار مدرسه قوی، ایران قوی اتفاقات خوب و راهبردی حتی در دستگاههای دیگر مطرح شد و این امر نشان میدهد که راه فهم و اندیشه ما و راه حل دائمی همه مشکلات مربوط در کشور، توجه ویژه به آموزش و پرورش و مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کتاب درسی اهمیت فوق راهبردی برای کشور دارد و هدف همه ما باید این باشد که تحولی سترگ در آینده جوانان رقم بخورد و تحقق این آرمان جز از مسیر مدرسه ممکن نیست و در مدرسه نیز تحول آغاز نمی شود مگر از برنامه درسی و راهنمای عمل که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تولید کرده و به معلمان ارائه میکند.
صحرایی با بیان این مطلب که بار تحول به دوش سازمان پژوهش انداخته شده است، با اشاره به نظامواره شایستگیها گفت: سازمان در پرورش نظامواره شایستگیها حرفهای عمل کرده و با صبر و تانی در مقابل شتابزدگیها و نتیجه خواهیهای عجولانه و غیرکارشناسی موفق عمل کرده است. بنده به رییس جمهور عرض کردم که نظامواره شایستگیهای پایه آماده است، و انشاءالله با حضور شخص ایشان در شورای عالی آموزش و پرورش که بعد از دو سال شکل خواهد گرفت، اولین مصوبه نظام شایستگیهای باشد.
صحرایی در ادامه به ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، تربیت صحیح معلمانی که منتقل کننده قوی محتواهای کتب درسی باشند، ضرورت آموزش شیوههای جذاب تدریس، باز طراحی نظام فنی و حرفه ای، تقویت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان برای معلمان، بهره گیری از پژوهشهای پیرامون نظام تعلیم و تربیت و استفاده از آنان در دورههای ضمن خدمت و نیز ایجاد شبکه ملی و باز طراحی کتاب های درسی مطالبی بیان کرد و افزود: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش در سازمان پژوهش است؛ زیرا شما مطلب و انتظاری را تبدیل به یک درس و آن درس در اختیار دانش آموزان ما از طریق معلمان قرار میگیرد.
انتهای پیام