اقتصادی

شیل آمریکا دیگری تهدیدی برای اوپک نیست

مدیر عامل منابع طبیعی پایونیر گفت: تقاضای زیاد برای نفت خام و نرخ رشد پایین شیل باعث شده اوپک و متحدانش دیگر نگران رقابت تولیدکنندگان آمریکایی برای سهم بازار نباشند.

به گزارش پرتال پارسی ، اسکات شفیلد ، مدیرعامل منابع طبیعی پایونیر گفت: “من هنوز معتقدم که تقاضا در صنعت هواپیمایی و سراسر جهان پس از دستیابی به امنیت جمعی به طور قابل توجهی بهبود می یابد و من اطمینان دارم که این امکان وجود دارد.” فرض کنید که نفت ایران به تدریج به بازار بازگردد و دیگر خطری برای شیل آمریکا اوپک و اوپک پلاس نداشته باشد.

پرتاب کوئید -19 و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت ، تولید نفت آمریکا را دو میلیون بشکه در روز کاهش می دهد و این عرضه از دست رفته ممکن است هرگز به دلیل مشکلات مالی صنعت نفت طی چند سال گذشته بهبود نیابد. سرمایه گذاران خواهان تولید پایین تر و قیمت تولیدکننده بالاتر با قیمت های بالاتر هستند.

طبق گزارش بلومبرگ ، شفیلد پایونیر گفت این رشد در دراز مدت تولید سالانه را به 5 درصد محدود می کند و قصد دارد به جای هزینه های جدید حفاری ، سه چهارم نقدینگی رایگان سهامداران را به آنها بدهد.

در همین حال ، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که تولید نفت ایالات متحده هفته گذشته بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت که ناشی از سرما در تگزاس است ، بزرگترین افت هفتگی تاکنون و افت شدید تولید پالایشگاه. کل تولید نفت خام برای هفته منتهی به 19 فوریه با 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش به 9.7 میلیون بشکه در روز رسید.

تولید پالایشگاه 2.6 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و ظرفیت کارخانه 14.5 درصد کاهش یافته است. در اواخر سرمای اخیر چندین پالایشگاه نفت در سواحل خلیج فارس تعطیل شده اند. بسیاری از آنها در حال بهبود هستند ، اما به گفته کارشناسان ، تولید و تصفیه روغن به چندین هفته طول می کشد تا به سطح قبل از طوفان بازگردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا