عمومیکسب و کار ویژه

شرکت در آزمون gre

آزمون GRE یا «امتحانات فارغ التحصیل» برای سنجش توانایی هر فرد در اطلاعات تحصیلی در نظر گرفته شده است. GRE یک آزمون بین المللی برای سنجش استدلال و مهارت های تحلیلی داوطلبان است. گواهی قبولی در این آزمون یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مدارک تحصیلی در جهان است، زیرا معمولاً برای ورود به دانشگاه های کشورهای بزرگ، قبولی در این آزمون ضروری است. در واقع این آزمون سطح تحصیلات آکادمیک داوطلبان را مشخص می کند. این آزمون از سه بخش اصلی واژگان، یک بخش ریاضی و یک بخش تحلیل نوشتاری تشکیل شده است و شما مجاز به شرکت در این آزمون 5 بار هستید. خبر خوب این است که این آزمون در ایران انجام می شود، هزینه شرکت در آزمون عمومی 220 دلار و موضوع آزمون 150 دلار است که با قیمت دلار فعلی محاسبه می شود. سپس جزئیات کامل در مورد محتوا، برنامه ها و منابع این آزمون ارائه می شود.

اطلاعات کلی در مورد نمودار آزمون GRE

آزمون تافل و آزمون GRE یا “امتحانات سوابق فارغ التحصیلی” در واقع برای سنجش توانایی تحصیلی هر فردی است. این آزمون مستقر در ایالات متحده است و سالانه توسط سازمان غیرانتفاعی “ETS” یا “Educational Testing Service” برگزار می شود. آزمون GRE برای ادامه تحصیلات تکمیلی، دکتری و عالی در خارج از کشور گرفته می شود و نتایج آن در کشورهایی مانند آمریکا و بیش از 160 کشور و هزاران دانشگاه و موسسه در سراسر جهان معتبر است. تعداد شرکت کنندگان آزمون GRE هر سال در حال افزایش است و بیش از هزار مرکز آزمون در سراسر جهان وجود دارد. آزمون GRE از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده است:

واژگان

ریاضیات

بخش تحلیلی متن

درخواست آزمون GRE

آزمون جی آر ای نیز مانند هر آزمون دیگری می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. کاربردها و مزایای کلی آزمون GRE به شرح زیر است.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی مانند آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان در مقاطع بالاتر از لیسانس را دارید، آزمون GRE و داشتن نمره قبولی عالی به شما کمک زیادی می کند.

این آزمون به شما کمک می کند تا به عنوان یک حرفه ای شناخته شوید و اعتبار خود را در کشور مقصدتان افزایش دهید.

اکثر افرادی که برای تحصیل مهاجرت می کنند باید در کنار تحصیل کار کنند. قبولی در آزمون GRE برای یافتن فرصت های شغلی بهتر مفید است. زیرا نشان می دهد که شما از تخصص دانشگاهی بالایی برخوردار هستید و معیارهای علمی مرتبط با موقعیت را دارید.

قبولی در این آزمون به شرکت های برتر کشور مقصد شما نشان می دهد که سطح و دامنه ارتباط شما حرفه ای و پیشرفته است و توانایی کار در این شرکت ها را دارید.

برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و حتی بالاتر در برخی از دانشگاه ها، یکی از مهمترین و موثرترین مدارکی که نیاز دارید آزمون GRE می باشد.

GRE یکی از محبوب ترین آزمون هایی است که بر صلاحیت شما برای دریافت بورسیه و بودجه تاثیر می گذارد.

شرایط شرکت در آزمون GRE

آزمون GRE مانند هر آزمون دیگری دارای معیارهایی است که مشخص می کند چه کسانی واجد شرایط شرکت در این آزمون هستند و چه کسانی واجد شرایط نیستند. اگر هر یک از موارد ذکر شده در زیر شرایط شما را برآورده نمی کند، نمی توانید روند ثبت نام را ادامه دهید.

مراحل ثبت نام و آزمون GRE

از وب سایت EST دیدن کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید

انتخاب نوع آزمون (کاغذی یا آنلاین)

تاریخ و محل برگزاری آزمون را مشخص کنید

پرداخت هزینه آزمون و تکمیل ثبت نام.

دکمه بازگشت به بالا