اقتصادی

شانس پیدا کردن شغل را از دست ندهید!

بسیاری از کارشناسان یکی از عوامل اصلی بیکاری در بین کارجویان و فارغ التحصیلان را نداشتن مهارت یا صلاحیت می دانند و معتقدند که به جای تشویق جوانان به تسلط بر زمینه های محبوب ، باید مهارت هایی را که در آینده به آنها نیاز دارند ، تربیت کنند. بازار ..

به گزارش پرتال پارسی ، با توجه به اهمیت ارتباط بین مهارت ها و اشتغال ، در دنیای امروز لازم است به کارجویان کارایی و اهمیت ورود به بازار کار آموزش داده شود.

آموزش فنی و حرفه ای در ارائه نیروی کار ماهر و کارآمد م isثر است و هدف از این آموزش ها افزایش دانش و مهارت افراد برای انجام بهتر وظایف خود است.

عدم سرمایه گذاری در توسعه مهارتها به معنی غفلت و حذف سرمایه انسانی است.

گلامحسین حسینی ، معاون وزیر تعاون ، کار و تامین اجتماعی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای را رکن اصلی سیستم آموزش حین خدمت خواند و گفت: مقوله شایستگی های حرفه ای دارای جایگاه حیاتی و منحصر به فردی در کشور است.

مقام معظم رهبری با تأکید بر نیاز کشور به حمایت م effectiveثر در کنار علم ، گفتند: مأموریت سیستم آموزش رسمی در سراسر کشور بر عهده همه دانشگاه ها است و متولی اصلی آن سازمان آموزش فنی و حرفه ای است. “به عنوان یک مقام واجد شرایط در کشور ، بیشتر مسئولیت آموزش صرفاً با مسئولیت است.

معاون وزیر کار معتقد است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارای نیروی توانمندی است که بزرگترین دارایی سازمان است و مبنایی برای ارتقاء وضعیت سازمانی نیروهای انسانی توانمند ، فرصت های گسترده ، ماموریت های گسترده و توزیع جغرافیایی خاص به ارائه شده است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، جهت فعالیت در این سازمان باید در جهت دستیابی به موقعیت خاص خود باشد تا بتواند در توسعه کشور نقش آفرینی کند.

علی حیدری ، تحلیلگر بازار کار به پرتال پارسی گفت: وجود نیروی کار ماهر و توانمند بر شاخص هایی مانند رشد اقتصادی ، اشتغال ، کاهش بیکاری ، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد تأثیر می گذارد.

وی می افزاید که سیستم آموزشی سایر کشورها توسعه حرفه ای جوانان را در سنین پایین نهادینه می کند. دانش آموزان و نوجوانان برای ورود سریع به بازار کار با تکنیک ها و تخصص های مختلف آشنا می شوند.

به گفته حیدر ، در کشورهای توسعه یافته تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین اهمیت دارد و دولت ها برای دستیابی به اشتغال پایدار و گسترش فعالیت کارآفرینی ، روی استعدادها و نخبگان ماهر خود سرمایه گذاری می کنند.

این کارشناس بازار کار بر ضرورت پیوند بین صنایع و دانشگاه ها تأکید می کند و می گوید: با توجه به وضعیت کنونی بازار کار ، لازم است جوانان را به سمت صنایع محبوب ، مشاغل آینده و حوزه هایی که برای جامعه مهم هستند ، هدایت کنیم. شناسایی و توانمندسازی دانش آموزان قبل از ورود آنها به بازار کار ، قبل و در حین مطالعه دانش و مهارتهای فنی و حرفه ای.

وی معتقد است فقدان مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان و کارجویان را از داشتن فرصت های شغلی ، به ویژه اشتغال دائمی محروم می کند.

به گزارش پرتال پارسی ، امروزه کمبود مهارت یکی از عوامل اصلی بیکاری است و شکل گیری اخلاق و مهارت های کاری مستلزم شکل گیری فرهنگ در خانواده و بهره مندی از درس های عملی در کنار دوره های تئوری و کلاسیک است.

کارشناسان بر لزوم آموزش کارآفرینان واجد شرایط در جامعه به عنوان سرمایه انسانی متخصص و م effectiveثر تأکید دارند تا از این طریق و پس از کسب مهارتها و دانش فنی لازم ، شغلی شایسته بدست آورند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا