اقتصادی

سیاست اقتصادی دولت، مدیریت با ثبات ارز است

پرتال پارسی/قزوین وزیر اقتصاد و دارایی: سیاست اقتصادی دولت فعلی این است که از تمام توان خود برای مدیریت ثبات ارز استفاده کند.

سید احسان خاندوزی شامگاه پنجشنبه 28 آبان 1401 در جلسه شورای اداری استان قزوین گفت: موضوع مالیات هوشمند یکی از دستورات مهم وزارت اقتصاد و دارایی و اکنون مالیات هوشمند است. پیشگیری از فساد در دستور کار است بیایید به سمت مالیات شفاف و هوشمند برویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع مالیات به دنبال توزیع متوازن هستیم تا توزیع مالیات در قالب عدالت سرزمینی در مناطق مختلف کشور انجام شود و تاکنون این طرح با موفقیت اجرا شده است. .

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: سیاست اقتصادی دولت فعلی این است که از تمام توان خود برای مدیریت ثبات ارز استفاده کند.

وی گفت: دولت سیزدهم در ابتدای کار خود با مشکل جدی در خزانه مواجه بود اما توسعه اقتصاد را اولویت کشور دانست و کسری بودجه را در اولویت بعدی قرار داد تا کسری بودجه تامین نشود. توسط فشار در مورد فعالان اقتصادی، زیرا این فعالان در نبرد اقتصادی جنگجو هستند

این مسئول با اشاره به اینکه در نوع کسب و کار مشکل داریم، گفت: تشکل ها یا تولیدکنندگان باید در استانی که در آن مستقر هستند مستقر شوند تا بانک ها توانمندتر شوند و فرار مالیاتی کشف شود.

وی افزود: نوسانات ارزی در فضای مجازی وجود دارد و دشمنان نظام با ایجاد اخبار ناگوار در این حوزه سعی در تاثیرگذاری بر اذهان عمومی دارند. به عنوان مثال در یک ماه 31 هزار و 100 محصول محتوایی با محتوای ویژه با موضوع افزایش نرخ ارز تولید شد و این یعنی روزانه 1000 تولید محتوا در این زمینه در فضای مجازی صورت می گیرد و این موضوع در حال ایجاد است. جنگ هرج و مرج و وحشت در بازار توسط دشمنان وجود دارد.

خاندوزی تصریح کرد: سیاست کلی اقتصادی کشور از سیاست های داخلی تبعیت می کند، بسیاری از نارضایتی فعالان کسب و کار و مردم به این دلیل است که ناکارآمدی اجرایی در اجزای نظام اداری رخنه کرده است و مشکل همین است. را نمی توان انکار کرد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم ناکارآمدی ها را برطرف کنیم باید نحوه تعامل دستگاه های اجرایی در استان ها با مرکز، دولت، فعالان اجتماعی و اقتصادی را تغییر دهیم تا شاهد اجرای اختیارات برای حل مشکلات باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: باید از فرصت های مناطق و استان ها برای حل مشکلات آن بخش استفاده کنیم، زیرا استان ها درک درستی از مشکلات استان دارند، اما در عمل گاهی سلسله مراتب ابتکار عمل را از آن می گیرد. دولت.

خاندوزی در پایان گفت: برای شاهد رونق اقتصادی باید هنجارهای اداری و عادات اداری را کنار گذاشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا