سکه ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد

سکه ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد

بر اساس تحلیل یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ، با وجود پیش بینی افزایش اونس طلا در جهان ، هر اونس طلا در هفته گذشته کاهش یافته است. در عین حال ، رویدادهای سیاسی در کشور همسایه بر نوسانات نرخ ارز داخلی تأثیر گذاشت و رشد قیمت سکه و طلا در بازار داخلی را ادامه داد.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با پرتال پارسی ، گفت که در هفته گذشته شاهد تغییر چشمگیری در قیمت های داخلی نبوده ایم ، اما در شرایط رخدادهای جهانی و نوسانات ، هر اونس طلا 29 دلار کاهش یافت ؛ به گفته وی ، بازارهای جهانی در هفته گذشته با قیمت 1829 دلار بسته شد ، اما این امید وجود دارد که در اولین روز هفته (دوشنبه) قیمت اونس جهان افزایش یابد. کاهش رشد اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا دلتا و تاثیر آن بر بازار کار ، نگرانی از آمار منتشر شده توسط NHD (آژانس اشتغال غیرکشاورزی) و نگرانی از افزایش بیکاری در ایالات متحده باعث افزایش طلای جهانی شده است. قیمت هر اونس 1850 دلار

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به امید سرمایه گذاری در این زمینه ؛ »بنابراین ، این کاهش ارزش سهام هر اونس طلا را ارزان تر کرد. در عین حال ، تصمیمات پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) با پیش بینی رشد جهانی اونس طلا مطابقت نداشت. به طور کلی ، برای ماه های آینده ، پیش بینی قیمت جهانی اونس طلا مثبت خواهد بود ، حتی اگر اقتصاد جهان بهبود یابد ، زیرا طلا بهترین مکان برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: همانطور که در بالا ذکر شد ، پیش بینی ها برای افزایش قیمت جهانی طلا نادرست بوده است ، تا کنون طلای جهان با کاهش 29 دلاری به 1800 دلار در هر اونس رسیده است. این هفته ، ما شاهد تغییراتی در مسائل اقتصادی ، کلان و سیاسی در ایالات متحده ، اروپا و ایران در نتیجه تحولات سیاسی در کشورهای همسایه بوده ایم.

اکبری پور گفت: تغییرات و توسعه هر کشور برای اقتصاد کشورهای همسایه بسیار مفید خواهد بود. نوسانات و نوسانات نرخ ارز. قیمتها در بازار داخلی بود.

قیمت سکه 100 هزار تومان و طلا 12 هزار تومان افزایش یافت

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام قیمت آخرین معامله در بازار داخلی سکه و طلا (پنج شنبه) و تغییرات آن در اوایل هفته جاری ، گفت: این رقم به 12 میلیون و 100 هزار رسیده است. حجم و هر سکه در طرح قدیم 50 هزار جلد افزایش یافت و تا پایان هفته 11 میلیون و 650 هزار جلد تعیین شد. علاوه بر این ، در آخر هفته ، هر سکه 530 تا 550 هزار حباب داشت.

وی افزود در آخرین معاملات آخر هفته ، قیمت هر نیم سکه شش میلیون و 170 هزار تومان ، یک چهارم سکه سه میلیون و 700 هزار تومان و یک گرم سکه دو میلیون و 300 هزار تومان برآورد شد که همه که در ابتدای هفته بود.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت: هفته گذشته 17 اونس طلای 17 عیار با 60 هزار اونس افزایش به 5 میلیون و 100 هزار اونس رسید در حالی که هر اونس طلای 18 عیار با حدود 12 هزار اونس افزایش به یک میلیون و 177 هزار اونس رسید. مه ها آمدند. همانطور که می گویند آخرین اونس جهانی 1800 دلار است.

در نهایت ، اکبری پور در مورد وضعیت تقاضای بازار و حجم معاملات اظهار داشت: با توجه به ایام محرم و ماه های صفر ، مانند سال های گذشته ، حتی در شرایط عالی (به دور از تاج یا وضعیت سیاسی-اقتصادی) رکود بازار سکه و طلا در این دو ماه بود. بنابراین ، بازار هنوز در رکود است و آستانه معاملات پایین تر از ماه های گذشته بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا