اقتصادی

سهم هواوی از شبکه ۵G ایتالیا محدود شد

شرکت مخابرات ایتالیا تصمیم گرفته است که نوکیا را به عنوان یک تامین کننده حفظ کند و سهم خود را از برنامه های هواوی برای خرید تجهیزات ساخت شبکه 5G کاهش دهد.

به گزارش پرتال پارسی ، دولت ایالات متحده در ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی لابی کرده است تا از استفاده هواوی از تجهیزات ساخت چین در شبکه های 5G منطقه ای خود جلوگیری کند و گفت این شرکت یک تهدید امنیتی است با این وجود ایتالیا هنوز استفاده از تجهیزات هواوی را منع نکرده است.

در اوایل سال جاری ، شرکت ایتالیایی Telekom تلاش کرد تا توافق برای تهیه تجهیزات RAN را به عنوان بخشی از برنامه 5G خود بین هواوی و اریکسون سوئد منعقد کند.

زیرساخت RAN شامل ایستگاه های پایه و آنتن هایی است که تلفن های هوشمند را به شبکه تلفن همراه متصل می کند و عمده هزینه شبکه جدید را تشکیل می دهد.

شرکت فنلاندی نوکیا ، تأمین کننده سابق شبکه ارتباطات از راه دور ایتالیا ، در ابتدا برای دریافت سفارش این شرکت غیر رقابتی به نظر می رسید ، اما از آن زمان این قرارداد اصلاح شده است.

این منبع گفت که تجهیزات اصلی توسط اریکسون تهیه می شود ، در حالی که هواوی و نوکیا هر کدام سهم 20 تا 25 درصدی را در اختیار خواهند داشت. مذاکرات درباره موضوعاتی مانند پایین آوردن نرخ بهره در حال انجام است.

اولین معامله بدون نوکیا هرگز اعلام نشد.

به گفته رویترز ، حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت های چینی ممنوع نیست ، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند ، در حالی که منابع صنعت و دولت می گویند در بررسی قراردادهای رم 5G طرفدار آمریکا هستند. از شرکت ها خواسته شد تا تامین کنندگان تجهیزات 5G را متنوع کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا