اقتصادی

«سنگان» می‌تواند خط مقدم جبهه توسعه معدن باشد 

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تاکید کرد: ناحیه معدنی سنگان، می تواند محل تبلور جایگاه معدن در اقتصاد کشور شود. 

به گزارش پرتال پارسی، محمدرضا موثقی‌نیا در جمع سرمایه‌گذاران مجتمع معدنی سنگان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه بخش معدن و ضرورت توسعه این بخش، تصریح کرد: پهنه معدنی سنگان، به دلیل جایگاهی که در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، تولید و توسعه سنگ‌آهن در کشورمان دارد، قادر است محل تبلور شعار توسعه معدن شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری، “سنگان” یکی از جبهه‌های مهم معدنی کشور است. پیشرفتی که این محدوده در بخش تولید داشته؛ موجب شده تا از آن به عنوان نخستین خط مقدم جبهه معدنی کشور نام برد. ایمیدرو نیز به عنوان یک سازمان توسعه‌ای در تلاش است چالش‌های این حوزه را در راستای ماموریت‌های خود حل کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین راهبردها در پیشبرد اهداف است و اگر از “استراتژی توسعه” حذف شود؛ معنای خود را از دستی می دهد، پیرامون تولید معدن سنگ‌آهن سنگان گفت: سنگان در بخش استخراج باید نسبت به آمار سال گذشته ( ۲۱ میلیون تن)؛ افزایش عملکرد داشه باشد.

تقویت زیرساخت‌ها در بخش انرژی

معاون وزیر صمت همچنین به جایگاه زیرساخت‌ها در تقویت جایگاه این حوزه، اظهار کرد: امروزه تامین انرژی از جمله گاز، برق و آب، اهمیت روزافزونی برای تولید و برنامه‌های توسعه‌ای معدن پیدا کرده است؛ از این‌رو تصور توسعه این بخش، بدون منظور کردن انرژی نمود عینی نخواهد داشت.

موثقی‌نیا ضمن اشاره به مذاکرات مسئولان ارشد وزارت صمت با مدیران شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی گفت: توسعه همه جانبه این بخش، نیازمند تامین بلند مدت انرژی است و شاید یکی از گزینه‌ها، بهره‌گیری از یک میدان گازی برای معدن و صنایع معدنی باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر برای ترسیم وضعیت آینده بخش معدن و صنایع، معدنی تمرکز ویژه‌ای بر روی نقش معدن در برنامه هفتم توسعه و اصلاحات قانون معادن داشته‌ایم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا