بین الملل

سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی ادامه دارد

با همدستی نیرو‌های قسد؛

اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد به غارت منابع و ثروت سوری‌ها در مناطق تحت اشغال خود ادامه داده و طی ساعات گذشته صد‌ها تُن نفت را از میدان‌های «الجزیره» واقع در شرق سوریه، به سرقت بردند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به سرقت نفت سوریه از میادین نفتی الجزیره و انتقال آن‌ها به پایگاه‌های خود در خاک عراق ادامه می‌دهند.

بنابر گزارش رسانه دولتی سوریه (سانا)، یک کاروان متشکل از ۴۲ تانکر متعلق به اشغالگران آمریکایی، مملو از نفت دزدیده شده میادین نفتی «الجزیره»، سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به سوی پایگاه‌های خود در عراق، منتقل کرده است.

طی روز‌های گذشته نیز منابع محلی در حومه «الیعربیه» به خبرنگار سانا گفتند: یک کاروان متعلق به نیرو‌های اشغالگر آمریکا متشکل از ۳۳ تانکر نفت سرقتی سوریه، خاک این کشور را ترک کرد و از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» در حومه حسکه وارد عراق شد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

پیش از این هم منابع محلی در اسفند ماه گذشته اعلام کردند که یک کاروان از نیرو‌های اشغالگر آمریکایی شامل ۲۳ کامیون و تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه عبور و راهی خاک عراق شده است.

کاروان نیرو‌های اشغالگر آمریکایی نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می کنند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی همچنین از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» بیش از ۳۴ خودرو و تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را به مقصد عراق انتقال دادند.

دکمه بازگشت به بالا