اقتصادی

زندگی مردم آمریکا سخت شد

تورم باعث افزایش هزینه های خانوار در ایالات متحده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پرتال پارسی، تحلیل مودی از داده های تورم اکتبر در آمریکا نشان داد که افزایش تورم باعث افزایش هزینه های خانوارهای آمریکایی شده است. بر اساس این گزارش، خانوارها باید ماهانه 433 دلار بیشتر از سال گذشته برای کالاها و خدمات مشابه پرداخت کنند.

قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه گذشته 7.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که نسبت به اوج ژوئن 9.1 درصد کاهش یافته و همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 40 سال گذشته است.

از اکتبر سال گذشته، دریافت مواد غذایی در محل کار و مدرسه تقریبا دو برابر شده است. محصولاتی مانند تخم مرغ و کره بیش از یک سوم افزایش یافت، در حالی که شیر، نان و مرغ 15 درصد افزایش یافت. هزینه حمل و نقل 28 درصد و قیمت بنزین 17.5 درصد افزایش یافت.

مودیز خاطرنشان کرد که دستمزدها نتوانسته با تورم همگام شود و کارگران به سرعت قدرت خرید خود را از دست می دهند. در این گزارش آمده است که دستمزد ساعتی به طور متوسط ​​2.8 درصد کاهش یافته است.

برنارد جاروس، اقتصاددان مودیز، گفت: با وجود تورم ضعیف تر از حد انتظار در ماه اکتبر، خانوارها تحت فشار افزایش قیمت مصرف کننده هستند.

یاروس گفت که تاثیر تورم از گروهی به گروه دیگر متفاوت است و خاطرنشان کرد که جوانان و روستایی های آمریکایی و همچنین افراد بدون مدرک لیسانس بیشترین ضربه را دیده اند.

برخی از مشاوران مالی پیشنهاد می کنند که تغییر عادات خرج کردن می تواند به کاهش هزینه های خانوار کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا