اقتصادی

زمان عرضه دارا دوم اعلام شد

وزیر اقتصاد و دارایی: دومین صندوق دارا در چهارشنبه اول شهریور ارائه می شود و در همین راستا هماهنگی های لازم با وزارت نفت انجام شده است.

به گزارش پرتال پارسی ، وقتی اعلام شد که تصدیق صندوق دولت دوم (شامل چهار پالایشگاه) در ماه آگوست یا سپتامبر انجام می شود ، روش تصفیه باقی مانده سهام دولتی در پالایشگاه ها از طریق ETF ناموفق بود. زامین توضیح داد: با توجه به مخالفت وزارت نفت با تحویل II II به ETF ، ذخایر تصفیه شده دولت تا سه هفته آینده در بلوک ها ارائه می شود.

به گفته وی ، در صورت عدم وجود متقاضی ، تمام سهام دولت در حالت های کوچک ، تدریجی و متغیر در پالایشگاه های تهران ، بندرعباس ، اصفهان و تبریز ارائه می شود. تأمین پالایشگاه های فوق نیز اعلام شده و توسط بازار سرمایه تهیه می شود.

در پی این مسئله ، یک ناظر پارلمانی در شورای عالی بورس اعلام کرد که عرضه سهام شرکت های نفتی به بلوک ها را متوقف می کند و از دولت خواسته می شود که به عنوان ذخیره سهام سهام پالایشگاه های نفتی را به اشتراک بگذارد. در همین راستا ، وزیر اقتصاد در هفته دولت در چهارشنبه اول شهریور (5 سپتامبر) در برنامه تلویزیونی ، پیشنهاد دوم صندوق دارا را ارائه می دهد ، در همین راستا هماهنگی های لازم با وزارت نفت انجام شده است.

در مورد ویژگی های صندوق های ETF ، وی گفت: “همه مردم می توانند سهام صندوق دوم ETF را خریداری کنند ، محدودیت بازپرداخت برای دارا اول 2 میلیون تومان است. ما این سقف را برای دارا دوم با تأیید هیئت وزیران به 5 میلیون تومان افزایش خواهیم داد. ” علاوه بر این ، این معامله 30٪ تخفیف به خریداران می دهد که به طور کلی مزایای بسیاری برای آنها دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا